fallback

Подкрепена от Tesla никелова мина свива добива след изтичане на хвостохранилище

Предприетите мерки, изисквани от местните власти, ще забавят добива на никел през четвъртото тримесечие, посочва Prony Resources

16:55 | 15.11.22 г.

Намиращата се на остров Нова Каледония никелова мина Goro - едно от най-големите находище на този метал в света, собственост на Trafigura Group, беше принудена да ограничи производството си, за да реши проблем с изтичане от хвостохранилище, съобщава Bloomberg.

Операторът на Goro, Prony Resources, съобщи, че е налице „ограничено изпускане на хвост след проливни дъждове през август". Предприетите мерки, изисквани от местните власти ще забавят добива на никел през четвъртото тримесечие, изтъква говорител на компанията.

Производствените съкращения в мината са пример за проблемите около глобалния добив на никел, докато перспективите за търсенето показват рязко увеличение на употребата на метала за електромобилни батерии.

Производството на никел процъфтява в рамките на най-големия доставчик - Индонезия, но се стигна до множество съкращения или пропуски на други места, включително от Eramet SA, която наскоро намали годишната си производствена цел в Нова Каледония. В същото време Solway Investment Group затвори завод за фероникел в Украйна поради прекъсване на електрозахранването след руски въздушни удари.

„Коригиращите мерки, изисквани от властите на южната провинция, означават, че производството на никел на Prony Resources New Caledonia ще бъде намалено през четвъртото тримесечие“, посочва компанията, добавяйки: „Минималните количества, изисквани от нашите клиентски договори, ще бъдат изпълнени и очакваме скоро отново да работим на пълен капацитет“.

Компанията отказа да даде повече подробности или да коментира кога производството ще се възстанови.

Цената на никела нарасна със 7,5% на Лондонската метална борса (LME) след новината за Goro.

В миналото мината бе собственост на бразилската компания Vale SA, която я продаде през 2021 г. на Prony - консорциум, съставен от служители, търговеца на суровини Trafigura, Agio Global и правителството на Нова Каледония. По това време групата обяви споразумение с американския електромобилен концерн Tesla Inc. за подкрепа на миннодобивната дейност чрез „техническо и индустриално партньорство“.

Оперативни проблеми

Под управлението на Vale Goro беше засегната от оперативни проблеми, в това число и надхвърляне на разходите - превръщайки се в нарицателно за неспособността на миннодобивната индустрия да реализира проекти навреме и в рамките на бюджета - като сделката с Prony става факт едва след години опити за намиране на купувач.

Хвостохранилищата също предизвикаха засилен международен контрол след срутване в една от мините за желязна руда на Vale в Брумадиньо, Бразилия, през 2019 г., при което загинаха 270 души, в един от най-смъртоносните индустриални инциденти в съвременната история.

По отношение на Goro Prony казва, че е увеличила мониторинга на язовира и не е открила значителни промени, които биха могли да повлияят на неговата стабилност.

Компанията трябваше да понижи нивата на водата в язовира и ѝ беше наредено да предприеме незабавни коригиращи мерки поради опасения за околната среда.

Ситуацията все още се анализира, заяви по-рано тази седмица Манди Бризард, говорител на местните власти.

В годишния си доклад от миналата година Trafigura посочва, че приоритетите относно мината през 2022 г. „включват напредък с проект за сухо складиране на хвоста, за да се намали рискът от съхранение и да се защити околната среда“, което според компанията ще увеличи производството до най-малко 35 000 тона годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 15.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още