За разлика от не много далечното минало колите на китайските автомобилни концерни вече не отстъпват технически на моделите на техните европейски конкуренти. По отношение на имиджа обаче китайските компании все още изостават. Това се потвърждава и от ново проучване сред европейските купувачи на Civey, поръчано от Automobilwoche.
Общо 78,7%, или четирима на всеки петима респонденти, признава, че не може да си представи да закупи автомобил на китайски производител. По-голяма част от анкетираните, или 63%, дори категорично изключват китайските марки. Малко под 12% обмислят покупката на автомобил на китайски концерн. Други 9 на сто не могат да вземат решение.
Проучване на Automobilwoche в платформата LinkedIn отчита подобни резултати. От над 900 респонденти 72% споделят, че китайските марки не са опция за тях при купуване на автомобил. Едва 18% проявяват интерес към продуктите на тези компании.
Проучванията показват, че китайските автопроизводители като BYD, Nio, Aiways и Great Wall са изправени не само пред предизвикателството да изградят своите европейки търговски мрежи, но и да спечелят доверието на потенциалните клиенти в същото време. Това е трудна задача предвид широкоразпространения скептицизъм на европейския пазар относно Китай.
В тази връзка BYD и марката Ora залагат на вече установената дилърска мрежа на континента. Много търговци са се установили от десетилетия на пазара, спечелвайки доверието на потребителите. Ако те започнат да продават китайски марки, последните ще могат да се възползват от потребителското доверие.
Не на последно място, успехът на марки като Hyundai и Kia доказва, че е възможно китайските компании да се наложат в Европа.