Tesla Inc. увеличава запасите си от електрически превозни средства в завода си край Шанхай с най-бързия си темп през октомври в момент, когато производителите на автомобили и инвеститорите се подготвят за спад на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Ройтерс.
През октомври американският електромобилен концерн произведе 87 706 броя Model 3 и Model Y в своята китайска фабрика, като достави 71 704 автомобила, което означава, че запасите от готови електромобили на компанията са се увеличили с 16 002 превозни средства, показват данни на China Merchants Bank International (CMBI).
Това представлява най-голямата разлика между производство и продажби в рамките на месец, откакто Tesla откри своята гигафабрика край Шанхай в края на 2019 г.
Въпреки че обемът на запасите в завода остават ниски в сравнение с тези на традиционните автомобилни концерни, инвентарът представлява индикатор за това, че индустрията навлиза в цикъл на спад – нещо, с което до момента Tesla не се е сблъсквала.
Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск заяви миналия месец, че Китай, вторият по големина пазар на Tesla, се намира в „своеобразна рецесия“. Международният валутен фонд (МВФ) очаква китайската икономика да се разшири само с 3,2% през 2022 г., което представлява спад спрямо отчетеното през 2021 г. увеличение от 8,1%. Междувременно автоконцерните се подготвят за редуциране на субсидиите за покупка на екологични превозни средства в страната.
Tesla намали цените на своите електрически коли Model 3 и Model Y в Китай миналия месец, за да стимулира продажбите. В понеделник компанията предложи допълнителна отстъпка за купувачи, които приемат доставка този месец и закупят застраховка от един от партньорите на Tesla.
Базираната в Хонконг CMBI е негативно настроена относно перспективите пред китайския автомобилен пазар, заявявайки, че очаква забавяне на търсенето на дребно през 2023 г. Компанията определя като проблем нарастващия запас от непродадени автомобили.
За разлика от традиционните производители на автомобили, Tesla продава чрез собствени търговски обекти, което значи, че увеличаването на запасите има пряко въздействие върху финансовото ѝ състояние.
Моделът на Tesla е да произвежда повече превозни средства в началото на тримесечието и да се съсредоточи върху доставките през последните седмици.
Концернът също променя стратегията си за търговия на дребно за Китай. Миналата седмица Tesla затвори първия си шоурум в Китай, който се намира в търговски център в Пекин. Сега компанията обмисля затваряне на шоуруми в други търговски центрове и отваряне на нови и по-големи обекти в покрайнините на големите градове, където ще се предлага и допълнително обслужване като ремонтна дейност.