Японската автомобилна компания Honda Motor Co. отчете 16% ръст на печалбата за второто тримесечие и повиши перспективите си за цялата година, тъй като повишените цени на моделите, силните продажби на мотоциклети и слабата йена ѝ помогнаха да компенсира недостига на полупроводници, съобщава Ройтерс.
Въпреки че японските автопроизводители, подобно на много от своите международни конкуренти, също бяха засегнати от дефицита на чипове и проблемите в международните вериги на доставки, Honda беше подкрепена от силното представяне на своя бизнес с мотоциклети, най-вече в Азия.
Компанията също така заяви, че е била подпомогната от по-високите цени на своите превозни средства, което отразява "повишената стойност на продукта" и от намаляването на стимулите, които Honda предлага на потребителите.
Автомобилният производител повиши прогнозите си за фискалната година, "за да отрази усилията ни за по-нататъшно подобряване на рентабилността, по-големия обем на продажбите на автомобили и въздействието на обезценяването на йената", изтъква вицепрезидентът на Honda Кохей Такеучи по време на брифинг.
Все пак той отбеляза, че е налице силен натиск, включително заради инфлацията.
Оперативната печалба на Honda достига 231,2 млрд. йени (1,59 млрд. долара) за второто фискално тримесечие, приключило в края на септември. Данните обаче изостават от оценката на анализаторите за 243,3 млрд. йени, според проучване на Refinitiv. През същия период на 2021 г. компанията отчете печалба от 198,9 млрд. йени.
Honda повиши целогодишната си прогноза за оперативната печалба до 870 млрд. йени спрямо 830-те милиарда йени, отчетени за предходната година, главно поради благоприятните ефекти от слабата йена. Все пак оценката изостава от пазарните прогнози за 922,05 млрд. йени печалба.
Концернът беше принуден на няколко пъти да намалява производството на автомобили в своите японски заводи, тъй като огнища на COVID-19 и недостига на полупроводници доведоха до забавяне на доставките на части от партньори. Производството на моделите Vezel, Stepwgn и Civic бяха силно засегнати.
Глобалното производство на автомобили на Honda за първите шест месеца на фискалната година се свива с 6,1% на годишна база, докато вътрешното производство расте с 5,5%.