Германската автомобилна група Volkswagen AG обяви, че е призовала своите марки да преустановят платените реклами в Twitter до второ нареждане след придобиването на социалната платформа от милиардера Илон Мъск, съобщава Ройтерс.
„Следим отблизо ситуацията и ще вземем решение за следващите ни стъпки в зависимост от нейното развитие“, изтъква водещият европейски автопроизводител, който се конкурира при продажбите на електромобили с глобалния лидер Tesla Inc., управляван от Мъск.
Коментарите на групата, която обхваща марките VW, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati и Porsche, отразяват подобни мерки на други фирми, включително на General Motors и General Mills.
Малко по-рано американският бизнес на Audi, премиум бранд в кошницата от марки на Volkswagen, обяви, че спира рекламите в Twitter. Базираното в Херндън, Вирджиния, звено на Audi, заяви, че „ще продължи да оценява ситуацията“.
Илон Мъск придоби платформата преди две седмици срещу 44 млрд. долара, след като на няколко пъти той сигнализира, че може да се откаже от офертата си. Сделката допълва обширния бизнес на Мъск, който наред с други начинания управлява Tesla, най-ценната автомобилна компания в света, и ракетната компания Space Exploration Technologies Corp., или SpaceX.
Предприемачът, който се превърна в най-големия индивидуален акционер на Twitter, заяви по-рано, че ще плати за придобиването предимно с налични средства, част от които ще бъдат предоставени от съинвеститори, и 13 млрд. долара дълг.