Преговорите между Nissan Motor Co. с Renault SA са насочени към оптимизиране на техните инвестиции в електрически превозни средства и в укрепване на конкурентоспособността им като равноправни партньори в техния алианс, в който влиза още Mitsubishi Motor, заяви изпълнителният директор на японския автомобилен производител Макото Учида пред Ройтерс.
Преговорите с френския концерн, който към момента остава най-големият акционер в Nissan, скоро ще бъдат финализирани, като целта е сделката да бъде обявена на 15 ноември, както първоначално беше предвидено.
Учида отказа да коментира дали може да бъде постигнато споразумение този месец. Но той добави, че разговаря с главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео всеки уикенд и разговорите ще "продължат и в бъдеще".
Двете компании обявиха през октомври, че водят дискусии за бъдещето на техния съюз, основан през 1999 г., когато Renault придобива дял в Nissan в спасителна маневра под ръководството на бившия изпълнителен директор Карлос Гон.
Междувременно Nissan обмисля да инвестира в придобиването на дял в електромобилния бизнес на французите, който трябва да бъде обособен в отделна компания от операциите с коли с двигатели с вътрешно горене.
Учида заяви в петък, че преговорите с Renault са насочени към постигане на баланс в дяловото участие в алианса, което ще помогне на компаниите да се конкурират по-успешно на фона на икономическата несигурност в глобален план.
„Дискусията, която водим, е за това как да засилим допълнително нашата конкурентоспособност“, споделя Учида.
Двете страни обсъждат намаление на дела на Renault в Nissan от сегашните 43% до 15 на сто, както и условията, при които това може да се случи.
Хора, запознати с преговорите, казаха, че двете страни също са обсъждали намаляване на дела на Renault от 43% в Nissan евентуално до 15% и условията, при които това може да се случи.
„Искаме това да бъде едно равностойно партньорство“, посочва още Учида, добавяйки, че „равноправното партньорство би имало смисъл и то би заздравило сътрудничеството още повече“.
Renault иска да отдели своя бизнес с електрически превозни средства, с кодово име Ampere, от своите операции за конвенционални автомобили – Horse, тъй като се стреми да ускори процеса на електрификация чрез финансиране, осигурено от все още силно доходоносния бизнес с бензинови и дизелови коли
Френският концерн също разговаря с Geely Automobile Holdings за евентуална покупка на дял от страна на китайците в бизнеса с двигатели с вътрешно горене, изтъкват източници, запознати с темата.
Това звено включва производствени обекти на Renault в Испания, Португалия, Турция, Румъния и Латинска Америка.
Учида добавя, че Nissan разбира трансформацията, която Renault предприема с отделянето на своя бизнес с конвенционални автомобили и че "справедливото отношение" към Nissan като част от ново партньорство е тема на дискусия. Той не споменава Geely.
„Прозрачността е много важна“, изтъква японецът.