Доставките на Tesla Inc. за китайския автомобилен пазар се понижават през октомври на месечна база, след като достигнаха рекорден връх през септември. По-бавният темп при продажбите осмисля неотдавнашното намаление на цените на автомобилния производител за стимулиране на търсенето, съобщава Bloomberg.
Глобалният лидер на електромобилния пазар, ръководен от милиардера Илон Мъск, е успял да достави 71 704 превозни средства, изградени в гигафабриката край Шанхай, информира Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Въпреки че данните показват ръст спрямо същия месец на миналата година, те изостават от обемите за септември в размер на 83 135 електрически коли.
Общите продажби на едро на автомобили, използващи нов вид енергия (NEV), в Китай се увеличават с 87% през октомври до 680 хил. броя. Базираната в Шънджън BYD Co. е лидер с 217 518 доставени електрически коли през миналия месец.
Миналия месец Tesla намали цените на гамата си в Китай, където конкурентният и икономически натиск се засилват, принуждавайки компанията да търси начини да засили своето присъствие. Ценовите намаления отчасти компенсират няколкото последователи увеличения от предходните месеци, като Tesla се надява, че това ще ѝ помогне да засили продажбите, след като удвои производствения капацитет на своята фабрика в Шанхай до около 1 млн. превозни средства.
Междувременно Tesla планира да изпрати инженери от своята китайска фабрика във Фримонт, щата Калифорния, за да увеличи капацитета и на своя първи завод, където се сглобяват Model S, X, 3 и Y.