Жизненоважната инфраструктура, особено тази за данните, се нуждае от по-добра защита както в Германия, така и в останалия свят, за да бъдат предпазени веригите на доставки от припокриващи се кризи, заяви главният финансов директор на Porsche AG Луц Мешке, цитиран от Ройтерс.
Той не уточни точно кой се нуждае от защита, но се позова на скорошните атаки срещу газопроводите „Северен поток“ и срещу Deutsche Bahn, давайки пример за нарушение на сигурността с тежки последици за доставките.
Porsche все още не е била засегната от подобни атаки, добавя Мешке.
„Това е общ проблем... ако станем свидетели на подобни ситуации през следващите месеци, общата цел е да постигнем по-стабилна среда, когато става дума за защита на инфраструктурата“, каза още финансовият директор на концерна.
Софтуерът остава във фокуса на производителя на премиум автомобили, като Porsche се стреми да се конкурира по-успешно с Tesla, използвайки различни функции, базирани на софтуер. Именно тази технология беше в основата на освобождаването на Херберт Дийс като главен изпълнителен директор на Volkswagen Group, компанията майка на Porsche, по-рано тази година. Той беше заменен от ръководителя на премиум марката Оливер Блуме.
В момента повечето автомобили на германския концерн са оборудвани със софтуерната версия E1.1. Хиляди разработчици работят върху версия E2.0 от 2020 г., която трябва да позволи автономно шофиране до 2025 г. Много програмисти са привлечени временно от дъщерните дружества Audi и Porsche, за да развият проекта.
В същото време ръководителите на двете луксозни марки не смятат, че версията Е1.1 е конкурентна на софтуера в електромобилите на Tesla, като същевременно не искат да чакат до 2025 г., за да получат E2.0. Поради това Блуме и шефът на Audi Маркус Дюсман настояват за изграждане на софтуер от междинно ниво, наречен Е1.2. Той трябваше да бъде завършен през 2021 г., но работата по разработването му се забави.