fallback

И слабият отчет на Volvo отразява продължаващите проблеми с чиповете в бранша

Електромобилите представляват 25,1% от продажбите на концерна през третото тримесечие, от които 7,4% са изцяло електрически коли

12:25 | 27.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Шведският автомобилен производител Volvo Cars очаква по-ниски обеми на продажби на едро през 2022 г., след като отчете спад на оперативната печалба за третото тримесечие на фона на по-високите разходи и по-слабите продажби, съобщава Ройтерс.

Въпреки че възстановяването на производството от пандемията от коронавирус и дефицита на полупроводници продължава през тримесечието, темпът на нормализиране на операциите се забавя заради производствените прекъсвания, свързани с електрозахранването и коронавирусните мерки в Китай.

Базираната в Гьотеборг компания сега очаква обемите на едро през 2022 г. да бъдат „малко по-ниски“ в сравнение с предходната година.

В допълнение, Volvo изтъква, че е била принудена да купува проводници на завишени цени, за да запълни недостига в инвентара. Компанията посочва и по-високите разходи за логистика, които натежават допълнително на финансовото ѝ представяне.

Въпреки силното търсене от началото на годината глобалният недостиг на полупроводници принуждава Volvo и конкурентите ѝ да намалят производството на автомобили. Едва през тази седмица дефицитът накара Volvo да затвори една от своите шведски фабрики за седем дни.

Финансови данни на Vovlo Cars за третото тримесечие. Източник: Volvo Cars

Търгуваната на фондовата борса в Стокхолм Volvo, мажоритарна собственост на китайската автомобилна компания Geely Holding, съобщи, че тримесечната ѝ оперативна печалба се е свила до 2,1 млрд. шведски крони (193,41 млн. долара) от 3,3 млрд. крони преди година.

Продажбите на дребно също се понижават – с 8% до 138 хил. превозни средства. Приходите се увеличават с 30% до 79,3 млрд. шведски крони.

Електромобилите представляват 25,1% от продажбите на концерна през тримесечието, от които 7,4% са изцяло електрически коли.

Концернът планира да увеличи дела на електромобилите до 50% от общите продажби към края на десетилетието, следвайки тенденцията на електрификация в цялата индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:25 | 27.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още