Американският автомобилен концерн General Motors Co. (GM) отчете по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие и потвърди своите целогодишни перспективи, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на компанията възлиза на 3,3 млрд. долара в сравнение с 2,4 млрд. долара година по-рано. Приходите се увеличават до 41,9 млрд. долара спрямо 26,8 млрд. долара за същото тримесечие на 2021 г.
Оперативният паричен поток на концерна е положителен и възлиза на 6,502 млрд. долара в сравнение с отрицателен поток от 2,602 млрд. долара през предходната година.
Маржът на GM се понижава до 7,9% от 9% година по-рано.
Компанията очаква нетна печалба за 2022 г. между 9,6 млрд. и 11,2 млрд. долара както и оперативна печалба между 13 млрд. и 15 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор Мари Бара се позова на стабилизирането на веригите на доставки, като заяви, че компанията „активно управлява насрещния вятър, пред който сме изправени“.
GM заяви, че е увеличил до 8% дела си от пазара на електрически превозни средства в САЩ през тримесечието, благодарение на рекордните продажби на Chevrolet Bolt и Bolt EUV.
По-рано този месец GM обяви, че планира да пусне редица електрически превозни средства в отвъдграничните си пазари, включително в Европа, откъдето почти напълно се беше оттеглил. Компанията ограничи голяма част от своите операции извън САЩ, с изключение на Китай и Латинска Америка, откакто се сблъска с банкрут през 2009 г. Но с подобряването на своето финансово състояние GM сега ще се опита да се завърне на някои пазари, които беше изоставил в близкото минало.
Компанията иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2025 г., като планира да произвежда 1 млн. от тях годишно само в Северна Америка.
GM фалира и беше национализирана през 2009 г. и продължи да рационализира неработещите си бизнеси, предимно дейностите в чужбина, дори след като излезе от държавен контрол през 2013 г. Освен това се оттегли от Европа и Индия и съкрати дейността си в Австралия и Тайланд. Компанията продаваше по над 9 млн. превозни средства в световен мащаб до 2017 г., но обемите спаднаха до около 6 млн. броя, след като GM преразгледа операциите си в чужбина.