fallback

Hyundai Motor повиши прогнозата си за приходите въпреки слабо трето тримесечие

Компанията очаква да продаде по-малко превозни средства за годината, но за сметка на това се готви за ръст на приходите от около 20%

10:00 | 24.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor Co. повиши своите целогодишни насоки за приходите и оперативния марж, залагайки на силни продажби на луксозните и спортни модели на фона на прогнозиран спад в стойността на вона след слабо трето тримесечие, съобщава Ройтерс.

Концернът обяви, че очаква да продаде едва 4,01 млн. превозни средства за цялата фискална година, което е със 7% по-малко в сравнение с предишната прогноза за 4,32 млн. броя. Hyundai се позова на проблемите във веригата на доставки.

„Въпреки че Hyundai Motor очаква постепенно възстановяване от глобалния недостиг на чипове и други компоненти през четвъртото тримесечие, компанията очаква външната несигурност да продължи, включително инфлацията, прекъсванията във веригата на доставки и колебанията в цените на суровините поради геополитически проблеми“, предупреждава компанията.

Въпреки това сътресение Hyundai повиши прогнозата си за растеж на приходите за цялата година до 19-20% спрямо предишните очаквания за ръст от 13-14%. Сега компанията изчислява, че маржът на оперативната ѝ печалба ще бъде 6,5-7,5% спрямо предходната прогноза от 5,5-6,5%.

Hyundai, който заедно с филиала Kia Corp. е сред петте най-големи автомобилни производителя в света по обем на продажбите, заяви, че оперативната печалба за третото тримесечие е спаднала с 3% поради провизия от 1,36 трлн. вона (906 млн. долара) за разходи относно сервизна акция.

Провизията, обявена миналата седмица, възлиза на повече от половината от очакваната нетна печалба на компанията за третото тримесечие от 2,4 трлн. вона, според анкета сред 17 анализатори.

Приходите за тримесечието скачат с 31% до 37,7 трлн. вона, изоставайки от медианната оценка на анализаторите за 36 трлн. вона.

По-рано през октомври Hyundai обяви, че ще инвестира 12,6 млрд. долара в разработването на софтуер, за да ускори производството на продукти и да увеличи приходите, включително чрез създаването на нова операционна система за безжична актуализации във всички автомобили на марките Hyundai, Kia и Genesis до 2025 г.

Мащабната инициатива ще постави началото на вълна от "софтуерно дефинирани превозни средства", въоръжени с технология, която работи с „високи скорости“ и повишава стойността при препродажба на всеки автомобил, изтъква южнокорейският автомобилен производител.

Акциите на Hyundai Motor поевтиняха с около 3% в последните часове на сесията в Сеул.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:00 | 24.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още