Приходите от продажби на френския автомобилен концерн Renault Group се увеличават до 9,8 млрд. евро през третото тримесечие, което отговаря на очакванията на анализаторите, съобщава Ройтерс. Покачването на цените на автомобилите помогна на компанията да отчете ръст на приходите въпреки общия спад на продажбите спрямо същия период през 2021 г.
Общите приходи на Renault се увеличават с 20,5%, когато се коригират спрямо продажбата на активите на групата в Русия, включително и дела в ‚АвтоВАЗ“. Компанията добавя, че е регистрирала най-добрия ценови ефект, тъй като продажбите се понижават с 2,4% на годишна база.
Приходите на автомобилния бизнес на концерна възлизат на 9 млрд. евро, което е ръст от 21,7% на годишна база.
Renault навлиза в последното тримесечие на годината на фона на големи предизвикателства, докато стъпва на финалната права относно плановете си да раздели своя бизнес с електромобили от операциите с конвенционални превозни средства. Ръководството на компанията води преговори със своя японски партньор, Nissan Motor Co., за намаляване на дела на французите в концерна, който от своя страна ще инвестира в електромобилния им бизнес.
Renault е най-големият акционер в Nissan с 43% дял, докато японският автомобилен производител притежава 15% в своя партньор.
Промяна в дяловото участие в алианса може да осигури своеобразно рестартиране на отношенията на партньорите, които остават обтегнати от изгонването на бившия председател на съюза Карлос Гон през 2018 г.
Френският автомобилен производител, който трябва да представи презентация на инвеститорите на 8 ноември, потвърди перспективите си за цялата година, включително целта за маржа на оперативната печалба от над 5%, в сравнение с 3,6% през 2021 г., както и оперативен свободен паричен поток от над 1,5 млрд. евро.