fallback

SAP се обръща към Азия за своята глобална платформа за автомобилния сектор

Софтуерна компания ще преговаря с японски автоконцерни и производители на чипове от Азия, които да се присъединят към мащабната обмяна на индустриални данни

13:25 | 20.10.22 г.

Водещата германска софтуерна компания SAP ще покани големи японски производители на автомобили, водещи азиатски производители на полупроводници и други фирми в региона да участват в Catena-X, индустриална платформа за данни, разработена в Германия, заяви Хаген Хойбах, вицепрезидент на автомобилните операции в SAP, цитиран от Nikkei Asia Review.

За да се избегне повторение на настоящите проблеми във веригите на доставки за автомобилния сектор, който се сблъска с производствени прекъсвания поради дефицита на полупроводници, индустрията трябва да „постигне пълна прозрачност във веригата на стойност“, смята Хойбах в интервю с Nikkei. Той отбеляза, че „Азия е един от основните и ключови пазари на веригата на доставки“.

SAP е глобален доставчик на системи за управление на веригата на доставки и на други софтуерни решения за корпоративни потребители. В сътрудничество с водещи германски производители, включително BMW, Mercedes-Benz Group, Robert Bosch и Siemens, SAP работи от 2020 г. за създаване на платформата Catena-X за обмен на информация в автомобилната индустрия.

Един проблем за веригата на доставки при автомобилите в момента е, че производителите не могат да получат подробни данни, освен от доставчици от „първо ниво“ поради бизнес и други бариери, тъй като „доставчиците смятат, че производителите на оригинално оборудване ще използва данните срещу тях при следващи преговори “, описва ситуацията Хойбах.

Платформата Catena-X използва технологията Web3, която позволява разпределеното управление на данни за участващите компании чрез безброй сървъри вместо една централна компания, добавя германецът.

С други думи участниците могат безопасно да обменят данни с партньори в рамките на доброволен диапазон, като същевременно запазват собствеността върху данните. В допълнение, изтъква Хойбах, всички компании, участващи във веригата на доставки, могат да обменят данни анонимно, така че проблеми, като ограничените доставки на части, да могат да бъдат незабавно открити в рамките на индустрията.

Участниците в платформата също могат да „увеличат прозрачността“ на своите вериги на доставки, а „прозрачността винаги води до следващата стъпка в бизнес действията“, подчертава Хойбах. Освен това тези компании могат да откриват проблеми като забавяне на производството на автомобили поради недостиг на чипове и могат да действат по-гъвкаво „при пренасочването на веригата на доставки“.

Хойбах изтъква необходимостта от насърчаване на междуиндустриалното споделяне на данни за управление на емисиите на въглероден диоксид, които са обект на по-строги регулации по света.

В платформата Catena-X участват над 120 компании. Въпреки че много от тях са базирани в Германия, могат да се срещнат и местни филиали на японски компании, като Asahi Kasei и Denso. Но японските автомобилни гиганти, като Toyota Motor и Nissan Motor, все още не са се присъединили към това решение.

По отношение на перспективите за участието на японските автомобилни производители Хойбах казва, че проектът "ще започне да работи" до края на тази година и всяка компания ще може да се свърже към мрежата след това.

По думите му Япония е „един от нашите основни пазари“, като SAP е започнала преговори с японски компании преди около четири-пет месеца.

Хойбах подчерта, че „много е важно да се разбере“, че Catena-X „не е собственост на германци“.

„Искаме да осигурим най-добрите практики за света“, изтъква той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:25 | 20.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още