fallback

General Motors ще се опита да се наложи отново на някои пазари, които беше изоставил

Американската компания иска да използва електромобилите като средство, за да спечели дял в Европа, Япония и Южна Корея

10:46 | 19.10.22 г.

Американският автомобилен производител General Motors планира да пусне редица електрически превозни средства в отвъдграничните пазари, включително в Европа, откъдето почти напълно се беше оттеглил, съобщава Nikkei Asia Review.

Компанията ограничи голяма част от своите операции извън САЩ, с изключение на Китай и Латинска Америка, откакто се сблъска с банкрут през 2009 г. Но с подобряването на своето финансово състояние GM сега ще се опита да се завърне на някои пазари, които беше изоставил в близкото минало.

В скорошно интервю за Nikkei, вицепрезидентът на GM и президент на GM International Шилпан Амин представи бъдещата стратегия на компанията. GM International контролира дейността на концерна в повече от 60 страни извън Северна Америка и Китай.

„До 2035 г. целият пазар на нови коли в САЩ ще бъде изцяло електрически. Нашите лекотоварни превозни средства ще бъдат изцяло електрически. И това, което правим, е да определим графика, в който останалият свят също да се адаптира“, изтъква Амин. Той добави, че компанията обмисля възможността за пускане на електромобили във всички страни, в които действа GM International.

GM планира да пусне Lyriq, електромобил, произведен за луксозната марка Cadillac, в Япония през следващата година и обмисля да представи електромобил на Chevrolet в островната страна. В момента общите продажби на Cadillac и Chevrolet в Япония са ограничени до около 1500 броя годишно.

Lyriq е SUV, задвижван с батерията Ultium, която GM разработи като ядро на своята електромобилна стратегия. Компанията изтъкна по-рано, че батерията осигурява пробег от 400 км с едно зареждане.

GM планира да започне офанзива със своите електормобили на пазари като Близкия изток, Латинска Америка и Южна Корея. Компанията планира да дебютира с 10 модела в Южна Корея до 2025 г., където има съоръжения за производство и развойна дейност.

GM също така планира да пусне в продажба и електромобили в Европа в средата на следващата година, но не уточни кои марки и модели ще бъдат включени. Компанията почти напълно се оттегли от европейския пазар, когато продаде германския автомобилен производител Opel на френската PSA Group, сега част от Stellantis, през 2017 г.

GM има за цел да спре продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. и планира да пусне нови електрически модели в САЩ през 2023 и 2024 г., включително електрически версии на пикапа Chevrolet Silverado и SUV-а Chevrolet Equinox.

Компанията иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2025 г., като планира да произвежда 1 милион от тях годишно само в Северна Америка.

GM фалира и беше национализирана през 2009 г. и продължи да рационализира неработещите си бизнеси, предимно операции в чужбина, дори след като излезе от държавен контрол през 2013 г. Освен това се оттегли от Европа и Индия и съкрати дейността си в Австралия и Тайланд. Компанията продаваше по над 9 млн. превозни средства в световен мащаб до 2017 г., но обемите спаднаха до около 6 милиона броя, след като GM преразгледа операциите си в чужбина.

Благодарение на рационализирането на бизнеса финансовите резултати на GM се подобриха. Маржът на печалбата на компанията преди лихви и данъци скочи до 11,3% през 2021 г., достигайки двуцифрено число за първи път от около десетилетие. Компанията се стреми да разшири задграничната си дейност, като се фокусира върху електромобилите.

Намаляването на разходите ще бъде от ключово значение за осигуряването на по-достъпни електрически автомобили. Разходите ще намалеят, ако се продават повече коли и се постигнат икономии от мащаба, но дотогава автопроизводителите ще трябва да намалят разходите чрез техническо развитие и подобрени вериги на доставки.

Амин казва, че компанията прекарва много време в намирането на начини за изграждане на по-добра верига на стойност.

По-скъпото производство в САЩ може обаче да създаде пречки за налагането на електромобилите на GM. Вашингтон одобри нови стимули, които обаче вървят с ограничителни условия за автомобилните концерни. Въпреки че това може да насърчи местното производство, пакетът също така ще увеличи разходите за труд и логистика.

За GM предстоящото партньорство с Honda Motor ще бъде важна част от усилията му за постигане на икономии от мащаба. Двете компании се споразумяха да разработват съвместно електромобили, както и други съпътстващи технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:46 | 19.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още