Тайванският подизпълнител на американския технологичен гигант Apple Inc, Foxconn, се фокусира върху разширяването на своя нов бизнес с електромобили в Тайланд, САЩ и Тайван като част от своите планове да диверсификация спрямо операциите със сглобяване на моделите iPhone и производствените си мощности в Китай, съобщава Nikkei Asia Review.
Тайванската група представи два електрически прототипа – пикап и спортен кросоувър хечбек – на своето годишно технологично събитие във вторник, като се очаква двете превозни средства да бъдат пуснати в продажба през 2024 г.
Партньорът на Foxconn, автомобилният производител Yulon Motor, също представи своя автомобил на събитието. Търговското производство на модела ще започне догодина.
Председателят на Foxconn Йънг Лиу каза, че компанията има за цел да произвежда всички планирани модели в САЩ, Тайланд и Тайван и ще продължи да се разширява в световен мащаб, въпреки че засега няма планове за производство на електромобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Заводът за автомобили в Охайо, първият на Foxconn в САЩ, ще разполага с производствен капацитет от 500 хил. до 600 хил. коли годишно, казва Лиу. Първата фабрика в Тайланд ще произвежда до 200 000 автомобила годишно след около две години. Тайванското производство ще се основава главно на съоръжението на Yulon Motor в Миаоли.
„За нашия бизнес с електромобили ... производството ще бъде предимно в чужбина, в различни страни“, посочва Лиу пред журналисти във вторник. „Ще наемем по-голямата част от персонала за нашия нов бизнес с електромобили на местно ниво, където са производствените бази. В момента нямаме производство, свързано с електромобили в Китай“, добавя председателят на компанията.
Производството на потребителска електроника на Foxconn все още е базирано основно в Китай.
Концернът, чието официално име е Hon Hai Precision Industry, е най-големият подизпълнител по отношение на потребителската електроника в света, известен главно с производството на продукти на Apple като iPhone, iPad и MacBook. Той също така доставя на технологични гиганти като HP, Cisco, Google и Amazon.
Но Foxconn агресивно се диверсифицира чрез разработка на електромобили и свързани с тях компоненти, виждайки в това възможност за растеж.
Компанията се опитва да изгради цялостна верига на доставки за електромобили, включително собствен завод за батерии на стойност 6 млрд. нови тайвански долара (200 млн. щатски докара) в южния тайвански град Гаосюн.
Foxconn повтори целта си да спечели 5% от световния пазар на електромобили още през 2025 г.
„В дългосрочен план се надяваме, че пазарният ни дял при електромобилите може да нарасне до този, които имаме в бизнеса с информационни и комуникационни технологии (ИКТ)“, посочва Лиу.
Делът на Foxconn на пазара на сглобяване на ИКТ устройства достига 40-45%, включително компютри, телефони, мрежови продукти и сървъри.
Foxconn сключи споразумения с редица международни производители на електромобили, включително с Indika Energy, която ще произвежда батерии и електрически автобуси.
Foxconn също си партнира със Stellantis, четвъртата по големина автомобилна група в света и собственик на Fiat, за разработване на полупроводници и интелигентни купета.
Компанията започна тестово производство на чипове от силициев карбид – ключов мощен полупроводник, който се очаква да играе важна роля при електромобилите.
Според Лиу Foxconn преговаря с местни партньори а производството на електромобили в Индия и Индонезия.