Въпреки появата на признаци на облекчаване на глобалното предлагане на полупроводници потенциалните купувачи на електромобили в Германия остават встрани от пазара на фона на изключително дългите срокове за доставка на желаното превозно средство, пише Automobilwoche, анализирайки данни от портала Carwow.
Средното време за доставка на най-популярните електромобили на всички марки за страната се увеличава значително в сравнение със ситуацията преди година през октомври. Прави впечатление, че азиатските производители, които миналата есен почти не бяха засегнати от дефицита на чипове, сега изпитват същите проблеми като европейските си конкуренти. Ioniq и Kona на Hyundai, както и Polestar 2, за които преди година купувачите трябваше да чакат четири месеца, за да ги получат, сега трябва да се примирят с два пъти по-дълго време за доставка.
И докато производството остава ограничено заради по-слабата наличност на полупроводници, автомобилните компании трудно успяват да отговорят на търсенето. Само Volkswagen споделя, че има 1,8 млн. активни поръчки на клиенти от Западна Европа. Не е изненадващо, че моделите от семейството ID са достъпни след едногодишен период на изчакване. Компанията от Волфсбург дори беше принудена да замрази поръчките на своя микробус E-Crafter поради големия интерес. А за най-младия член на електрическия автопарк на VW - ID Buzz, който не присъства на пазара през октомври 2021 г., времето за изчакване в момента е 17 месеца, според Carwow.
Проблемите при доставките на чипове оказват влияние и на клиентите на дъщерните компании на Volkswagen. Audi наложи пълно замразяване на поръчките за своите модели e-tron на 29 юни тази година
„Поради изключително силното търсене производственият обем на Audi за e-tron за 2022 г. е изчерпан. С предстоящото продуктово надграждане на Audi e-tron през четвъртия тримесечие, гамата ще бъде напълно достъпна отново“, изтъкват от компанията в отговор на запитване на Automobilwoche.
Инвентарът от чипове при Audi е насочен към e-tron GT и RS e-tron GT, където времето за доставка до клиентите е значително редуцирано, противно на пазарната тенденция.
Но цената на превозното средство не винаги осигурява наличие на полупроводници за същото, както и по-малко време за доставка. За новия BMW i7, чиито поръчки стартираха едва наскоро, времето за изчакване вече е около девет месеца. Според Carwow само Mercedes може да осигури кратки срокове за доставка. Благодарение на натрупаните резерви от чипове, електрическият флагман EQS вече може да бъде доставен само за осем седмици.