Американската компания за споделена мобилност Lyft Inc. увеличава таксата за обслужване, която нейните клиенти в САЩ плащат директно на фирмата, за да покрие по-високите разходи за застраховка, съобщава Ройтерс.
Увеличението е малко по-малко от 50 цента на пътуване в национален мащаб, заяви говорител на Lyft. Компанията плаща застраховка на шофьорите, които използват нейната платформа.
„Lyft е изправена пред застрахователен инфлационен натиск и ние номинално увеличихме таксите за обслужване, за да компенсираме тези разходи“, изтъкна говорителят в изявление по имейл.
Нови данни от YipitData показаха, че Lyft е увеличил таксата си за услуги за превоз на почти всички пазари в САЩ през първата седмица на октомври.
Таксата за обслужване се е повишила средно с около 60 цента, което означава 3% увеличение на цената на едно пътуване и 18% увеличение на таксата за обслужване, според YipitData.
Таксата за обслужване, която отива директно към Lyft, е допълнителна такса, добавена на базата на пътуванията, която покрива определени оперативни разходи и мерки за безопасност, като застраховка и проверки.
Lyft добави допълнителна такса от 55 цента по-рано тази година, която отива директно за водача, за да помогне на шофьорите да се справят с по-високите цени на бензина, които изяждат печалбите им. Програмата беше спряна в края на септември.
Lyft вече предлага до 7% връщане на пари в брой, когато шофьорите плащат за бензин с карта Lyft Direct.
„Цената, която потребителят плаща, не би трябвало да се изменя много на базата на тези две промени, но може да повлияе на сумата, която Lyft взема като приход спрямо сумата, която взема водачът“, изтъкват анализаторите на YipitData. „Тъй като допълнителната такса за гориво отива директно към шофьорите, а таксата за обслужване отива директно към Lyft, това предполага, че Lyft ще взема повече от всяка тарифа, ако приемем, че няма промени в другите компоненти на тарифата“, добавят експертите.
По-рано този месец Lyft обяви, че тества алгоритъм, който ще позволи на шофьорите в 18 американски града да виждат дестинацията и данните за плащането, преди да приемат дадена заявка. Компанията взима пример от своя по-голям конкурент Uber Technologies Inc., като подчертава усилията на играчите в индустрията на споделено пътуване да се справя с недостига на шофьори, за да се възползват от скока при търсенето, предизвикан от масовото завръщане на работните места след пандемията от коронавирус.
Шофьорите на Lyft ще имат достъп до подробности като крайна дестинация, очаквано разстояние и време, както и данни за тарифата, преди да приемат заявка. Компанията планира да разшири тази услуга в повече градове до края на 2022 г.