Германската автомобилна група Mercedes-Benz и американският софтуерен разработчик Microsoft обявиха, че ще си партнират, използвайки Microsoft Cloud в платформа за данни, предназначена да подобри ефективността на производството в над 30 завода за леки автомобили в световен мащаб, съобщава Ройтерс.
Платформата за данни, наречена MO360, вече е налична в Европа, Близкия изток и Африка и ще бъде пусната и в САЩ и Китай, посочва германската компания.
Целта е да се съберат данни от целия производствен процес - от компонентите през логистиката до монтажа - за да се създаде виртуална реплика, която позволява на екипите да идентифицират по-бързо потенциални проблеми във веригата на доставки.
Сътрудничеството между Mercedes и Microsoft трябва да доведе до 20% увеличение на ефективността на производството на превозни средства до 2025 г. спрямо нивата от 2022 г.
Автомобилният производител напредва и относно своя план за електрификация на портфолиото. В момента Mercedes има най-обширно портфолио от изцяло електрически модели. С EQA, EQB, EQC, EQV, EQS, EQE, EQS SUV и електрическия Smart Fortwo, компанията предлага осем модела в страната. В допълнение към EQE SUV, който ще дебютира в Париж след малко повече от две седмици, EQT и Smart #1 ще го последват по-късно тази година.
Във всеки сегмент на клиентите се предлага поне по един изцяло електрически модел, споделя говорител на Mercedes.
Въпреки че предлагането е голямо, делът на електромобилите от общите продажби на компанията все още изостава. През първата половина на 2022 г. той все още е по-малко от 5% за Mercedes, или 45 400 броя - в сравнение с общия обем на продажби от почти един милион автомобила.