General Motors Co. изпревари японския автомобилен производител Toyota Motor Corp. по обем на продажбите в САЩ за третото тримесечие, съобщава Ройтерс, цитирайки данни, публикувани в понеделник. Въпреки това анализатори и инвеститори се опасяват, че помрачената икономическа картина може да доведе до общ спад на продажбите.
Досега недостигът на автомобили, дължащ се на прекъсването на доставките, съчетан с предпочитанията към личен транспорт, показва, че потребителите са готови да заделят повече пари, като до голяма степен защитават печалбите на производителите и търговците на автомобили, които се оттеглиха от отстъпките.
Но сега анализаторите предупреждават, че търсенето може да загуби своята сила през следващите тримесечия, тъй като нарастващите лихвени проценти обезсърчават потребителите да плащат повече за автомобили.
„Ние сме предпазливи оптимисти относно това, което предстои. Налице са силно негативни потребителски настроения на пазара. Така че ние очевидно сме загрижени за това“, коментира Ранди Паркър, главен изпълнителен директор на Hyundai Motor North America. Южнокорейският автомобилен производител отчете 3-процентен ръст на продажбите на автомобили в САЩ за тримесечието.
GM заяви от своя страна, че е продал 555 580 превозни средства в периода юли-септември, с 24% повече спрямо миналата година.
Продажбите на Toyota се свиват междувременно със 7,1% до 526 017 автомобила.
GM изпреварва Toyota с около 80 000 автомобила през първите девет месеца на годината. През 2021 г. Toyota победи GM по продажби с около 110 000 автомобила, като това беше първият път от 1931 г., когато компанията от Детройт пада от лидерската позиция.
Продажбите на нови автомобили в САЩ през септември достигат 1,11 милиона броя, според данни на Wards Intelligence.
GM, чиито акции поскъпнаха с 2,4% в края на предходната сесия, добави, че ще увеличи производството на своя електрически модел Chevrolet Bolt в отговор на по-голямото търсене.
Подобно на повечето други автомобилни производители, General Motors е в разгара на фундаментален преход към електрически превозни средства. В същото време автомобилната индустрия продължава да страда от недостига на полупроводници, както и от мерките на Китай по отношение на новите коронавирусни огнища.
В неделя Tesla заяви, че е доставила 343 хил. електрически коли в световен мащаб през третото тримесечие. Това представлява увеличение спрямо данните преди година, но изостава от очакванията на анализаторите.