Tata Motors пусна в продажба най-евтината електрическа кола в Индия при цена от малко над 10 хил. долара, докато концернът се стреми да привлече повече купувачи, съобщава Nikkei Asia Review.
Tata е лидер на индийския пазар на електромобили, подкрепен от държавните субсидии и високите мита върху вноса.
Решението на компанията да пусне още един електрически модел отразява преговорите между неговия конкурент Mahindra & Mahindra и инвеститори за набиране на до 500 млн. долара за звеното за електромобили, което ще представи своето първо електрическо превозно средства през януари.
Новият модел на Tata, Tiago, представлява електрическа версия на популярния за Индия конвенционален хечбек със същото име. Базовата версия на електромобила ще се предлага на цена от 849 хил. рупии, или 10 370 долара. По-голяма част от новите коли, продавани в Индия – четвъртият по обем на продажбите автомобилен пазар в света – са на цени под 15 хил. долара.
Електрическият Tiago е значително по-евтин от предишния най-достъпен електромобил в страната – Tigor на Tata, чиято цена за базова версия възлиза на 14 940 долара.
Китай обаче предлага някои електрически модели, чиято цена започва от 32 800 юана (4525 долара).
Експлоатационните разходи на електрическия Tiago се очаква да достигат около една седма от бензиновата версия, което го прави особено привлекателен, смята Шайлеш Чандра, управляващ директор на Tata Motors Passenger Vehicles и нейното дъщерно дружество за електромобили.
„Ние не се стремим да предложим най-ниските разходи“, посочва Чандра, добавяйки, че целта е да се обединят функциите на свързаните автомобили и други модерни технологии, като същевременно се запази цената достъпна.
Според Чандра ниските цени на електромобилите ще осигурят нови възможности и пазари за Tata, особено за по-малките градове, където купувачите са особено чувствителни към цената.
Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра миналата година 1 млрд. долара за своето електромобилно звено при оценка от 9,1 млрд. долара и очерта планове за реализиране на 10 електрически модела до март 2026 г.
Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват едва 1% от общите продажби от около 3 милиона броя годишно, като правителството иска да го увеличи до 30% към 2030 г.