Очаква се продажбите на нови превозни средства в САЩ да нараснат през септември, тъй като потребителите харчат повече за автомобили, отколкото през който и да било предходен септември, показва проучване на консултантските фирми J.D. Power и LMC Automotive, цитирано от Ройтерс.
Американските потребители не са засегнати от по-високите цени на превозните средства и се радват на щедри стимули и отстъпи от автопроизводителите, които от своя страна натрупаха приходи и печалби от силното търсене и ограничения инвентар.
„Цените при трансакциите все още се повишават и потребителите харчат повече пари за нови автомобили този месец“, коментира Томас Кинг, президент на отдела за данни и анализи в J.D. Power. Според него продажбите тепърва ще усетят натиска на продължаващото затягане на паричната политика от страна на Федералния резерв на САЩ, който се опитва да охлади нажежената инфлация.
Очаква се продажбите на дребно на нови превозни средства през септември да достигнат 958 948 броя, което е увеличение от 5,4% спрямо септември 2021 г.
В същото време консултантите предупреждават, че цените и рентабилността могат да спаднат през следващите тримесечия, тъй като по-широките макроикономически условия влияят върху търсенето и оказват натиск върху достъпността.
Продажбите на дребно на нови превозни средства за третото тримесечие се очаква да достигнат 2 900 300 броя, което е спад от 4,2% спрямо същия период на 2021 г.
Междувременно Cox Automotive понижи прогнозата си за продажбите за цялата година и предупреди, че нарастващите лихвени проценти започват да притискат търсенето.
Cox снижи прогнозата си за цялата година до 13,7 млн. продажби, което е спад спрямо предходната оценка за 14,4 млн. броя