Китайската компания Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), най-големият производител на батерии за електрически автомобили в света с почти 35% от пазара, планира да построи производствена база на стойност 14 млрд. юана (1,9 млрд. долара) в град Луоян, в централната китайска провинция Хънан, съобщава Bloomberg.
Изграждането на проекта ще отнеме до три години.
По-рано CATL обяви, че ще продаде борсово търгувани облигации на стойност до 10 млрд. юана на междубанковия пазар в Китай, за да финансира изграждането и експлоатацията на своите проекти.
Компанията се разширява с бързи темпове, тъй като потребителското търсене на електрически автомобили продължава да расте. Президентът на компанията заяви миналата седмица, че CATL обмисля строежа на трета фабрика в Европа, след като групата обяви планове за изграждане на втори европейски завод за батерии в Унгария.
Тази база, която ще струва 7,3 млрд. евро (7,2 милиарда долара), в партньорство с Mercedes-Benz Group AG, ще произвежда годишно 100 гигаватчаса батерии, които ще доставя и на Volkswagen AG и Stellantis NV.
CATL не разкрива планирания капацитет на завода в Луоян.
След нестабилното начало на 2022 г., при което концернът отчете най-резкия си спад на печалбата, CATL започна да се възстановява, като нетната печалба за първото полугодие се повиши с 82% на годишна база, а приходите скочиха със 156%.
Компанията вече разполага с няколко производствени бази в Китай и филиали в САЩ, Япония и Европа. Тя инвестира 27 млрд. юана в два проекта за батерии в китайските провинции Шандун и Фуджиан и планира строеж на фабрики в Мексико и САЩ.
В Китай продажбите на електрически автомобили нараснаха със 120% през първото полугодие, а общите продажби на автомобили спадат с 6,6%, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.
Растящите цени на металите, най-вече литий, обаче са натежали върху маржа на печалбата на CATL от батерии за електрически автомобили, който е спаднал до 15,04% от 22% в края на 2021 г.
CATL заяви, че е предприела мерки, включително подписването на дългосрочни договори с доставчици, рециклиране на материали и договаряне на динамична ценова схема за батериите с автопроизводителите, за да се облекчи натискът върху растящите разходи.