Преди старта на най-голямото изложение за индустриални превозни средства в света IAA Transportation, предвиден за вторник (20 септември) в Хановер, Volkswagen вече отчете 12 500 предварителни поръчки за своя нов електромобил - VW ID Buzz, пише Automobilwoche.
„И това без нито един от клиентите да е видял или докоснал автомобила в шоурум или без дори да го е тествал“, изтъква шефът на Volkswagen Nutzfahrzeuge (Volkswagen Commercial Vehicles, VCV) Карстен Интра пред германската автомобилна медия. „Това е невероятно. И около половината от тези предварителни поръчки, над 6000, са за ID Buzz Cargo“, добавя Интра.
Времето за доставка на модела в момента е около шест месеца, добавят от звеното на германската група за търговски превозни средства.
„В момента хоризонтът за доставка е около края на първото тримесечие, март или април 2023 г.“, изтъкват от VCV.
Предвидената за тази година продукция вече е разпродадена. „От приблизително 15 хил. автомобила, предвидени за 2022 г., не всички могат да бъдат предоставени на клиентите незабавно. Първо трябва да запасим дилърите. Така че първите 6 хил. броя отиват в шоурумите, следвани от превозните средства за клиентите“, добавят от концерна.
Производството се засилва
Повечето предварителни поръчки идват от Норвегия, където вече са поръчани 3700 ID Buzz, следвана от Германия с 2700 поръчки, Нидерландия (1200) и Белгия (1000). Великобритания, където тъкмо стартират предварителните резервации, отчита 900 поръчки.
Резервациите в Германия стартираха през май. Интра обяви, че доставките на първите автомобили за клиентите ще започнат през ноември. „Веднага след IAA Transportation ще започнем да зареждаме дилърите. И първите превозни средства ще бъдат доставени на клиентите през ноември“, изтъкна той.
В момента се произвеждат по 100 автомобила на ден, като дневното производство се ускорява. До края на годината се очаква темпът да достигне 200 коли на ден.
„И следващата година наистина ще го увеличим“, обяви Интра, добавяйки: „Трябва да достигне 100 хил.“.
Компенсацията на Porsche ще позволи разширяване в Азия
Компанията планира да разшири бизнеса си на нови пазари. „Получихме одобрение от групата, че може да използваме ID Buzz на всеки пазар, на който семейството ID вече присъства. И става въпрос за някои вълнуващи пазари. Япония, Тайланд например, или Малайзия. Обсъждаме в момента и Китай“, споделят от компанията.
С оглед на търсенето, оттеглянето на Porsche от проекта Artemis също има своите плюсове. Artemis Porsche трябваше да се произвежда в Хановер от 2024 г., заедно с модели на Audi и Bentley. Преди година обаче Porsche се оттегли от проекта и отмени поръчката.
„Що се отнася до Porsche, ако ме питате днес, вече не съм толкова нещастен от оттеглянето“, посочва Интра, допълвайки: „Ако производството на ID Buzz нарасне, както планираме, и наистина трябва отново да увеличим капацитета, тогава ще се радваме, че разполагаме с подобно пространство тук“.
Според Automobilwoche Porsche е прехвърлила над 100 млн. евро на VCV, за да я компенсира за вече сключения договор. Звеното за търговски автомобили вече може да използва парите, за да пренесе ID Buzz на други пазари и да го адаптира към тамошните разпоредби. Надзорният съвет на групата даде зелена светлина за това в края на 2021 г. - като част от компенсационния пакет, който беше съставен за VCV заради оттеглянето на Porsche.
Без завод в САЩ
От друга страна Интра отхвърли идеята за американско производство на ID Buzz, насочен към тамошния пазар. Очаква се продажбите на превозното средство за най-големия пазар в света по стойност на трансакциите да започне през 2024 г.
Хановер е производствената площадка за ID Buzz, изтъкна Интра. „Заводът на VCV в Познан, Полша, може също да играе подобна роля“, добавя той.
Шефът на VCV очаква нов голям скок в търсенето на ID Buzz след появата му на американския пазар. „Тогава трябва да видим колко голямо е търсенето и дали можем отново да увеличим капацитета“, изтъква той.
За Европа, от друга страна, броят на набелязаните досега бройки ще бъде достатъчен. "Следващата година със сигурност ще видим търсене, което е по-високо от това, което можем да произведем. Но ако дотогава достигнем капацитет от 130 хил. превозни средства, това със сигурност ще бъде достатъчно за Европа", добавя Интра.