Акциите на Mitsubishi Motors записват най-голям ръст в цената в сравнение с всички азиатски конкуренти на японската автомобилна компания от началото на годината, поскъпвайки с 84 процента, съобщава Bloomberg. Основният тласък за книжата на Mitsubishi идва от съживяването на търсенето на леки коли в Югоизточна Азия.
Въпреки че японските износители на автомобили се възползваха от поевтиняването на йената до 24-годишно дъно, резултатът при Mitsubishi се дължи и на продуктовия микс, особено популярен в развиващите се пазари в Азия.
Макар половината от тазгодишните 10 компании, които се представят най-добре в Азия, да са японски – благодарение на йената, ръстът при Mitsubishi е над два пъти по-голям от този на съперниците от островната страна. Акциите на Mazda и Subaru поскъпват с около 20 на сто, докато тези на Toyota дори отчитат ценови спад.
Основните пазари на Mitsubishi включват Тайланд, Индонезия, Виетнам и Филипините, което го прави „по-малко уязвим от забавянето на икономиката на САЩ, отколкото конкурентите Toyota, Honda, Nissan, Subaru и Mazda“, коментира Тацуо Йошида, старши анализатор в Bloomberg Intelligence.
Mitsubishi, която е в съюз с Nissan и Renault, генерира около една четвърт от приходите си от региона на Югоизточна Азия.
Тези страни се разглеждат от мнозина като малкото пазари на фона на забавящия се глобален икономически ръст, които предлагат попътен вятър за бизнеса заради своите суровини, туризъм и централни банки, които са добре позиционирани за нарастващите лихвени проценти в световен мащаб.
Алиансът на Mitsubishi с Renault навлиза в нова фаза, като съвместното производство трябва да започне с фокус върху леко обновените версии на два модела Renault - малкия автомобил Clio и малкия SUV Captur. Версията на Mitsubishi на Clio ще бъде известна като Colt, а Captur като ASX. Автомобилите ще се произвеждат в заводите на Renault.
Купувачите на автомобили в Югоизточна Азия са примамени от цените, които отразяват спада на йената до най-слабото ѝ ниво от повече от две десетилетия – страничен ефект от това, че Японската централна банка (ЯЦБ) предприе различна парична политика от Фед и други регулатори в развитите икономики.
Акциите на Mitsubishi поскъпнаха с 2,9 процента в сряда до най-високото им ниво от май 2019 г.