fallback

Geely планира да купи дял в звеното на Renault за конвенционални автомобили

Китайският автоконцерн и неназована петролна компания водят преговори с французите, който планират да разделят своя бизнес с електромобили от този с двигатели с вътрешно горене

13:06 | 31.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската автомобилна група Geely Automobile Holdings и неназована петролна компания водят преговори за придобиване на дялове в подразделението за превозни средства с двигатели с изкопаеми горива, което френският автомобилен концерн Renault планира да отдели от бизнеса си с електрически коли, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.

Според информацията партньорът на Renault, японската автомобилна компания Nissan Motor Co., не планира да придобива дял в звеното.

Френският концерн се очаква да разкрие тази есен плановете си за създаване на отделен бизнес, фокусиран върху електромобилите, който ще бъде базиран във Франция, и още едно звено, което ще поеме операциите с конвенционални превозни средства, обединяващо всичките производствени обекти за двигатели с вътрешно горене в Испания, Португалия, Турция, Румъния и Латинска Америка.

Renault възнамерява да остане мажоритарен акционер в своето подразделение за електромобили, известно към момента като Ampère, в което ще работят около 10 000 души, и може да излезе на борсата през втората половина на 2023 г. В същото време компанията предвижда да запази само миноритарен дял в звеното за конвенционални технологии Horse, който ще разполага с подобен брой служители.

Френският концерн цели да притежава 40-процетен дял в Horse, като Geely също се стреми към подобно участие. Останалите 20% ще бъдат държавни от въпросната петролна компания.

Планът обаче все още не е финализиран, изтъкват източниците, добавяйки, че съществуват и други опции пред двете звена.

При всички положения Nissan няма да участва в сделката въпреки поканата на Renault да се включи – още едно доказателство за различията в стратегиите на двата концерна.

Бъдещето на алианса, в който влиза още Mitsubishi, остава несигурно, след като през 2018 г. беше отстранен бившия председател на съюза Карлос Гон заради обвинения във финансови злоупотреби.

Renault, Nissan и Mitsubishi обявиха по-рано, че повече от 80 процента от техните модели ще бъдат базирани на общи архитектури през 2026 г., но остават въпросителни относно плановете им с хоризонт до 2030 г.

Евентуална сделка между Renault и Geely би допринесла за разрастващия се бизнес на китайския автомобилен производител. Тя притежава шведската Volvo Cars, британския производител на спортни автомобили Lotus и държи дял в Mercedes.

Чрез споделяне на разходите за дизеловите и бензинови автомобили, чийто пазарен дял се очаква да продължи да намалява с налагането на електромобилите, Renault се надява да освободи средства за реинвестиране в електрификация, където изостава от компании като Tesla.

Участието на петролна компания също би помогнало за развитието на водородните технологии в автомобилната индустрия, който ще подкрепят „изчистването“ на сектора заедно с електромобилите.

Водородът се определя като „зелен“, когато се произвежда единствено от възобновяема енергия и се разглежда като ключов за подпомагане на декарбонизацията.

Като част от драстично преструктуриране, за да подкрепи финансите си, Renault наскоро подсили партньорствата си с Nissan, Mitsubishi и Mercedes.

През май френският автомобилен производител продаде 34 процента от своя южнокорейски бизнес на Geely. Renault също ще разработва хибридни превозни средства, произвеждани в завода на компанията в Пусан съвместно с китайците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:44 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още