Печалбата на Subaru нараства с 25 процента през първото фискална тримесечие, тъй като японският производител на автомобили успя да възстанови загубеното производство, да увеличи продажбите и да се възползва от благоприятните валутни курсове, съобщава Automotive News Europe.
Финансовият директор на концерна Кацуюки Мидзума отхвърли безпокойството относно настъпващата рецесия в САЩ, като каза, че американското търсене на автомобили Subaru остава стабилно и че компанията се опитва да достави със закъснение около 50 хил. автомобила, които вече са били поръчани.
Ограниченото производство остава най-голямото препятствие за Subaru.
„Въпреки опасенията относно икономическото забавяне, няма промяна в импулса на продажбите при нашите търговци на дребно... Ако можем да произвеждаме повече коли, това ще доведе до повече продажби“, изтъква Мидзума.
Оперативната печалба на Subaru нараства до 37 млрд. йени (271,3 млн. долара) през първото фискално тримесечие, приключило на 30 юни, добавя Мидзума по време на представянето на резултатите.
Нетната печалба на концерна расте с 47 на сто до 27,2 млрд. йени (199,5 млн. долара).
Представянето на Subaru беше подпомогнато от увеличените продажби, като компанията постепенно успя да се справи с ограниченията в Китай по отношение на производството и логистиката.
Глобалното производство на концерна се е увеличило с 12 на сто до 205 хил. автомобила в периода април-юни. Това, от своя страна, помага на продажбите да нараснат с 12% до 196 хил. автомобила.
subaru1
Subaru изпитва проблеми при изпълнението на нарастващите поръчки от няколко тримесечия насам. В световен мащаб автомобилният производител има 100 хил. забавени доставки, включително 50 хил. в САЩ, признава Мидзума.
„В САЩ нашите търговци на дребно внимателно контролират броя на поръчките, които приемат, така че да не се налага да анулират такива“, посочва финансовият директор, добавяйки: „Ето защо поръчките ще доведат директно до продажби“.
Най-големият тласък за приходите на Subaru обаче идва от неочакваната печалба от значителното отслабване на йената спрямо чуждестранните валути, особено щатския долар.
subaru2
По-голямата част от обема на продажбите на Subaru идва от ключовия пазар в САЩ и когато тези деноминирани в долари продажби биват пренесени в японската компания майка, те добавят около 44,4 млрд. йени (325,6 млн. долара) към баланса на автомобилния производител.
Тези плюсове са повече от достатъчни, за да компенсират рязко нарастващите цени на суровините и големите увеличения на фиксираните производствени разходи.
Subaru запази непроменена прогнозата си за голямо възстановяване през фискалната година, приключваща на 31 март 2023 г. Според нея глобалните продажби на компанията трябва да нараснат с 28% до 940 хил. превозни средства за годината.
В същото време Subaru прогнозира годишна оперативна печалба от 200 млрд. йени (1,47 млрд. долара), което представлява двукратно увеличение на годишна база, благодарение на възстановяването на производствените обеми и благоприятните валутни курсове.