Регистрациите на нови леки коли в Германия се свиват през юли с 12,9% до 205 911 броя, като Tesla остава извън топ 20 заради производствените проблеми в Китай, съобщава Automobilwoche, цитирайки данни на индустриалната група KBA.
С това най-големият автомобилен пазар в Европа продължава своята негативна серия, след като през май и юни отчете спадове от съответно 10,2% и 18,1 на сто.
Спрямо средното ниво за месеца за периода 2015-2019 г. понижението възлиза на 29%.
Поради глобалните смущения при веригите на доставка производството на автомобилните концерни остава свито, въпреки че се наблюдава подобрение през лятото.
За първите седем месеца на годината регистрациите се понижават с 11,3% на годишна база. Спрямо същия период през 2019 г. спадът възлиза на повече от 30%. Обемите на продажба през седемте месеца са най-ниските от времето на обединение на Германия.
Продажбите на дребно и тези на едро се понижават съответно с 13,1% и 12,8% през юли на годишна база. Делът на индивидуалните регистрации достига 34,8% и съответства на този от миналата година.
Регистрациите на нови електрически коли в Германия надхвърлят 55 хил. броя, като ръстът при изцяло електрическите превозни средства достига 52%, а този при плъгин хибридите – 58 на сто. Данните показват ясно забавяне спрямо същия месец на 2021 г., когато увеличението на продажбите на изцяло електрически и плъгин хибридни коли достига съответно 185% и 182 на сто. По този начин делът на този вид автомобили при новите продажби в Германия достига 24% и 11% само за електромобили.
Лидер по продажби в сегмента е VW e-Up! с 2556 регистрации, следван от VW ID.3 с 2180 продажби. След тях се нареждат Ford Kuga с 1764 регистрации, VW Golf PHEV с 1549 броя, Mercedes GLC300e/de с 1440 регистрации и Audi A3 PHEV с 1421 продажби.
Общият брой на регистрираните през първите седем месеца в Германия електрически и плъгин хибридни коли достига 367 905 автомобила.
Прави впечатление, че липсват моделите на американския концерн Tesla Inc, който беше ударен от производствени проблеми в Китай, откъдето внася Model 3 за Германия.
През първите седем месеца подреждането е малко по-различно. Отново първи е VW e-Up! с 18 027 продажби, следван от ID.3 с 15 095 регистрации. Трети е Model 3 на Tesla с 14 213 продажби. Хибридната версия на Golf е на четвърто място с 12 224 регистрации, докато Hyundai Kona е пети с 11 226 продажби.