Звено на Toyota Motor Corp. е фалшифицирало данни относно емисиите, отделяни от някои двигатели с вътрешно горене от поне 2003 г. насам – над десетилетие по-рано от първоначално посоченото, става ясно от разследване, цитирано от Automotive News Europe.
Разследващата комисия, натоварена от производителя на камиони и автобуси Hino Motors Ltd., обвини за скандала неблагоприятната среда, в която инженерите не се чувстват способни и уверени да оспорят решенията на висшестоящите - една от редките критики към корпоративната култура на Япония.
Комисията, която е съставена от юристи и корпоративни съветници, е създадена от Hino по-рано тази година, след като компанията, част от Toyota, призна, че е фалшифицирала данни, свързани с емисиите и горивната ефективност при четири видя двигатели. Констатациите на групата, публикувани във вторник, описват една негъвкава работна среда, в която е било трудно за персонала да се чувства сигурно.
Заключението на комисията е, че ръководството е виновно за изграждането на тази култура, разчитайки на минал успех, който възпрепятства бъдеща промяна и нагаждане към променящата се външна среда, изтъква председателят на комисията Казуо Сакакибара, бивш главен прокурор в Окръжната прокуратура в Осака, Япония. „По този начин организацията става зле организирана, където хората не могат да кажат какво не могат да направят“, изтъква той.
Президентът на Hino Сатоши Огисо се извини пред журналисти и каза, че ръководството е поело отговорност. Той посочи, че е получил съобщение от президента на Toyota Акио Тойода, в което се казва, че проблемите в Hino говорят за предаване на доверието на всички акционери.
Компанията заяви, че ще обяви нова система за корпоративно управление в рамките на три месеца.
Автомобилният производител изтъква, че комисията е открила доказателства за фалшификация, датиращи най-малко от октомври 2003 г., за разлика от предишната разкрита времева рамка от около 2016 г.
Министерството на транспорта на Япония, което отмени сертификата на производителя на камиони за засегнатите двигатели през март, каза, че ще проведе разследване в рамките на компанията.
Hino беше принудена да започне сервизна акция, засягаща близо 47 000 автомобила, произведени между април 2017 г. и март тази година. Компанията обяви, че ще изтегли още 20 900 превозни средства за проверка.
Toyota притежава дял от 50,1% в Hino. Пазарната капитализация на производителя на камиони възлиза на около 3 млрд. долара.