Френският автомобилен концерн Renault повиши перспективите си за годината, докато се опитва да приключи със скъпото изтегляне от Русия, което доведе до загуба за първото полугодие, съобщава Bloomberg.
Компанията очаква оперативна възвръщаемост на групата от над 5% спрямо предишната цел от 3%, след като новите модели и по-доброто ценообразуване са подобрили рентабилността, заяви Renault в петък. По-лошата от очакваното нетна загуба от 1,36 млрд. евро се дължи на отписването за 2,2 млрд. евро на стойността на дейността в Русия.
„Въпреки всички препятствия, свързани със спирането на дейността в Русия, кризата с полупроводниците и инфлацията при разходите, групата продължава да подобрява оперативното си представяне“, каза главният изпълнителен директор Лука де Мео.
Благодарение на по-добрите перспективи за годината Де Мео може да постигне целта за рентабилността за средата на десетилетието от 5% години по-рано.
Подобно на конкурентите си Renault печели от това, че продава по-малко автомобили на по-високи цени заедно с обновеното си портфолио, което включва моделите Megan и Arkana E-Tech. Renault запази предишната си прогноза, че недостигът на чипове ще изтрие производството на около 300 хил. автомобила тази година. Продажбите на превозни средства са намалели с около 30% до около 1 млн. през периода заради изтеглянето от Русия, която бе вторият по големина пазар на компанията, и неспособността да произвежда някои превозни средства заради недостиг на компоненти.
Подобреният марж на Renault от 4,7% за първото полугодие все пак е под двуцифрения резултат, обявен в четвъртък от по-големия европейски конкурент Stellantis за същия период.
Производителят повиши и насоките си за автомобилния оперативен свободен паричен поток за годината до над 1,5 млрд. евро – сериозен скок спрямо предишната „негативна“ прогноза.
Renault е направила предсрочно изплащане на 1 млрд. евро по обезпечен от държавата пандемичен заем и планира същата стъпка през втората половина, обещавайки да изплати целия кредит до края на 2023 г. „най-късно".
Като част от преминаването към електрически автомобили производителят планира да раздели бизнесите с електрически батерии и с двигатели с вътрешно горене, обещавайки да предостави детайли през есента.
Ходът ще цели да спечели обратно изгубени позиции за сметка на конкурентите Volkswagen и Stellantis. Renault разчита сериозно на основния си европейски пазар и на японския си партньор Nissan Motor, който също излиза от труден период.