Производителят на батерии за електрически автомобили Northvolt ще си партнира със Stora Enso в разработването на батерии, които включват компоненти, произведени от дървесина, добита от горите в скандинавския регион, съобщава CNBC.
Съгласно споразумението за съвместна разработка между компаниите те ще работят заедно върху производството на батерия, съдържаща анод, направен от нещо, наречено „базиран на лигнин твърд въглерод“. Анодът е ключова част от батерията, заедно с катиода и електролита.
В изявление от петък Northvolt и Stora Enso – която специализира в опаковки и хартиен продукти сред други неща – описват лигнина като „растителен полимер, открит в клетъчните стени на сухоземните растения“. Според компаниите дърветата съдържат 20 до 30 процента лигнин, който функционира като свързващо вещество.
„Целта е да разработим първата индустриална батерия в света с анод, производен изцяло от европейски суровини“, казват компаниите.
Според плановете Stora Enso ще осигурява Lignode, което е базиран на лигнин аноден материал. Northvolt ще се фокусира върху дизайна на клетките, разработването на производствените процеси и разширяването на технологията.
Компаниите заявиха, че материалът Lignode ще идва от „устойчиво управлявани гори“. Stora Enso твърди, че е „един от най-големите частни собственици на гори в света“.
Опитът да се разработват материали за батерии от различни източници се случва в момент, когато големите европейски икономики представят планове за преминаване към електрически автомобили от такива с двигатели с вътрешно горене.
Базираната в Швеция Northvolt наскоро заяви, че първият гигазавод, Northvolt Ett, е започнал търговски доставки на европейски клиенти. Компанията заяви, че има договори за над 55 млрд. долара с бизнеси като Volvo Cars, BMW, и Volkswagen.