fallback

„Китайската Tesla“ пристига в Германия с обещаваща статистика и подобрени финанси

Nio трябва да се бори с местни конкуренти от ранга на Mercedes, Audi и BMW, докато се опитва да убеди европейците, че Made in China всъщност е синоним на качество

17:53 | 11.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският производител на електрически автомобили Nio Inc. се стабилизира финансово след проблемите с ликвидността в началото на пандемията от коронавирус. „Nio разполага с около 8 млрд. долара в брой, така че сме добре финансирани“ ,изтъква вицепрезидентът на групата Хю Зан Джан в интервю за Automobilwoche. 

Според Джан продажбите на компанията отново нарастват. „Nio достави почти 13 хил. превозни средства през юни, което представлява ръст от 60% в сравнение със същия период на миналата година. Това е рекорд в рамките на един месец. Увеличението за второто тримесечие възлиза на 14,4% до 25 хил. автомобила. 

Nio е успяла да продаде повече от 200 хил. превозни средства от своето основаване. В момента компанията разполага с общ годишен производствен капацитет от 600 хил. електрически коли в лицето на своите два завода в Китай.

В момента Nio няма планове за изграждане на допълнителен завод в Европа.

Сега на дневен ред пред ръководството на концерна е експанзията в европейския пазар. Германия е първата страна в континентална Европа, в която Nio ще навлезе, след като компанията започна продажби в Норвегия през есента на 2021 г. Следват Нидерландия, Швеция и Дания.

„Ще започнем с Германия, като през четвъртото тримесечие ще пуснем там нашето първо превозно средство, седана ET7“, посочват от компанията.

Nio обаче продължава да изпитва проблеми, характерни за своите конкуренти – най-вече с поскъпването на суровините.

„Цените на батерийните клетки се повишиха и всеки трябва да се справи с това“, изтъква концернът.

Nio работи "много интензивно" върху доставката на полупроводници от две години насам. Компанията беше засегната и от коронавирусните мерки в Шанхай, които бяха облекчени впоследствие.

Навлизането в Германия обаче е белязано от други препятствия. През юни германската марка луксозни автомобили Audi, част от групата на Volkswagen, заведе дело в съда в Мюнхен срещу китайския концерн заради предполагаемо нарушение на правата върху търговската марка Audi, според Handelsblatt. Според германците решението на Nio да кръсти своите електромобили ES6 и ES8 нарушава правата на Audi по отношение на неговите модели S6 и S8.

Отделно, Nio се сблъска с разследване в САЩ от страна на Комисията за ценни книжа и борси (SEC) относно счетоводните практики на компанията.

Nio действа по-предпазливо при първите си публични изяви в Германия. Автомобилите от Китай вече се показват на търговски конференции за автомобили. А за да бъде в безопасност, Nio премахва обозначенията на типовете на спорните SUV автомобили.

Стартирането на продажбите в Германия е планирано за четвъртото тримесечие. Първоначално на пазара ще бъде пуснат само ET7 - седан, сравним с Mercedes E-Class или BMW Серия 5. Не се планира засега продажба на двата SUV модела, срещу чието типово обозначение Audi предприема съдебните действия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:08 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още