Продажбите на нови леки коли в Германия се свиват през юни с 18 на сто на годишна база до 224 558 броя, сочат данни на автомобилния регулатор KBA. Шведският производител на електромобили Polestar отчита най-голям ръст при регистрациите както за юни, така и за първото полугодие.
Недостигът на компоненти, произтичащ от коронавирусните мерки в Китай и продължаващата война в Украйна доведе до ограничен инвентар при дилърите, което се отразява и върху регистрациите на най-големия автомобилен пазар в Европа.
Въпреки общия спад производителят на луксозни превозни средства Mercedes-Benz Group AG отчита ръст на продажбите от 9,5% до 19 398 броя, като подобни резултати записват още Dacia, Alfa Romeo, Polestar и DS.
Регистрациите на Polestar са се увеличили с 59% до 241 броя, докато продажбите на Dacia нарастват с 40% до 5683 броя. Търсенето на автомобили Alfa скача с 19% до 412 броя.
През миналия месец един от големите губещи е Tesla. Продажбите на американския концерн се свиват с близо 35% до 2908 броя. По-значими спадове спадове отчитат Suzuki (-67,4%), Smart, (-67%), Mazda (-50,4%), Jaguar (-43,2%) и Volvo(-40,5%).
Пазарният лидер Volkswagen записва спад от 24% до 43 456 броя, докато основният конкурент на Mercedes – BMW, отчита понижение при продажбите от 9,8 на сто до 19 706 броя. При Audi понижението възлиза на 13,1% до 17 494 броя.
Продажбите на изцяло електрически превозни средства се свиват с 3,5 на сто до 32 234 броя през юни, като пазарният дял на този вид задвижване достига 14,4% от общите продажби, докато регистрациите на плъгин хибриди спада с 16% при пазарен дял от 11,7 на сто.
Броят на новорегистрираните леки автомобили с бензинов двигател намалява с 23,2 на сто, при дял от 37 на сто. Делът на новите автомобили с дизелово гориво е 18,9 процента след спад от 22,3% на годишна база.
Средните нива на въглеродни емисии за пазара спадат с 3,2 процента до 117,8 г/км.
Първо полугодие
Спадът на продажбите на нови коли в Германия през първата половина на годината достига 11%, като общият обем възлиза на 1,23 млн. превозни средства.
Polestar отчита най-голям ръст сред всички компании в страната за разглеждания период – 143,5%, при продадени 2277 електрически коли. Шведите са следвани от Dacia, където ръстът достига 45%, а обемът на продажби – 24 759 броя.
На трето място е Tesla с увеличение от 32,6% до 18 259 превозни средства.
Сред основните губещи изпъкват имената на Suzuki (-44,7%), Jaguar (-39,4%), и Smart (-38,9%).
Спадът при VW възлиза на 18,9%, като пазарният дял на компанията достига 18,1%.