fallback

Мексиканският стартъп Kavak се разширява в Турция и Латинска Америка

Компанията инвестира общо 180 млн. долара, за да навлезе на пазари като Перу, Колумбия и Чили, възлагайки големи надежди за Турция

10:03 | 06.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мексиканският стартъп за употребявани автомобили Kavak се разширява в още три страни от Латинска Америка и започва да развива бизнес в Турция – първата страна извън региона, тъй като компанията се стреми да докаже, че може да наложи своето „супер приложение“ на развиващите се пазари, съобщава Bloomberg.

Най-високо оценяваният стартъп в Латинска Америка планира да инвестира 120 млн. долара за разширяването си в Колумбия, Чили и Перу и поне 60 млн. долара в Турция, казва основателят и главен изпълнителен директор Карлос Гарсия Отати. 

В същото време обаче Kavak съкращава разходите си и в Мексико, Бразилия и Аржентина, тъй като икономическата среда се влошава, добавя Отати.

„Убедени сме, че разширяването е нещо, което компанията трябва да направи, но го правим консервативно“, изтъква още ръководителят на Kavak.

Петгодишният опит на компанията и доказаната технология ще ѝ позволят да постигне рентабилност по-бързо на новите пазари с по-малко инвестиции, допълва той, подчертавайки: „Ще стигнем до по-голям мащаб, по-бързо“.

Kavak, която предлага на клиенти употребявани автомобили както чрез физически „хъбове“, така и онлайн, беше оценена на 8,7 млрд. долара при частно набиране на капитал миналия септември. Но подобно на други технологични стартъпи по света, компанията се оказва под нарастващ натиск относно реализирането на печалба, тъй като инвеститорите се отдръпват от рискови начинания. Акциите на базирания във Финикс онлайн търговец на употребявани автомобили Carvana Co. поевтиняха с повече от 90% от пика си през август на фона на съмнения, че е способен да направи печеливш своя бизнес модел.

Според Гарсия Отати Kavak трябва да реши различен набор от проблеми на развиващите се пазари, където около 90% от сделките се извършват между физически лица. Това ще стане, като предоставя „супер приложение“, което има за цел да привлече клиенти за „цял живот“, които се обръщат към Kavak за смяна на автомобили, финансиране, застраховка , гаранции и дори плащане на паркинг такси.

„Разрешаваме проблеми, свързани с измами, с достъпа до финансиране и използваме технология, за да постигнем това“, изтъква Гарсия Отати. Турция вече показа обещаващ растеж, който в крайна сметка може да оправдае повечето инвестиции, добавя той.

Според Гарсия Отати именно Турция се очертава като един от най-обещаващите и бързо развиващи се пазари за Kavak.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:03 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още