Индийският автомобилен концерн Tata Motors планира да продаде около 50 хил. електрически превозни средства през настоящата фискална година, която приключва на 31 март 2023 г., и двойно повече през периода 2023-24 г., съобщава Ройтерс, цитирайки председателя на компанията Натараян Чандрасекаран.
През фискалната година, приключила на 31 март 2022 г. Tata е успяла да продаде 19 105 изцяло електрически коли, което представлява ръст от 353% на годишна база.
Чандрасекаран също каза, че се очаква представянето на неговата компания да се подобри през тази фискална година, тъй като цялостната ситуация с доставките, включително тази при полупроводниците, постепенно се подобрява и цените на суровините се стабилизират.
„Продължаваме да работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти и партньори от екосистемата, за да смекчим рисковете и да управляваме несигурностите. Съответно очакваме представянето ни прогресивно да се подобри през годината, като втората половина на сегашната фискална година ще бъде значително по-добра от първата половина“, изтъква той.
Електрификацията е крайъгълният камък в програмата на индийския премиер Нарендра Моди за борба с изменението на климата и за намаляването на въглеродните емисии, а електромобилите се разглеждат като начин да се помогне на Индия да намали вноса на петрол и да ограничи замърсяването на въздуха в големите градове.
Индия иска електрическите модели да съставляват 30% от общите ѝ продажби на нови леки автомобили до 2030 г., спрямо около 1% сега, а делът на електрическите скутери и велосипеди да нарасне до 80% от общите продажби на двуколесни превозни средства, спрямо около 2% в момента.
По-рано тази година Tata Motors предупреди, че цената на батериите за електромобили се е увеличила с около 20% поради световния скок на цените на суровините, главно на лития, оказвайки натиск върху компанията в краткосрочен план. Според Шайлеш Чандра, президент на звеното на Tata Motors за пътнически превозни средства, цените на клетките за батерии се покачват от месеци и той очаква тази тенденция да се задържи за около година.
Tata наскоро повиши цената на своя електрически SUV Nexon в Индия с над 300 долара, следвайки примера на глобални играчи като Tesla и китайския лидер BYD, които също страдат от поскъпващите суровини.