Германският производител на тежкотоварни превозни средства Daimler Truck също залага на водородните горивни клетки за своите нови задвижващи системи. Камионите с водородни резервоари се очаква да бъдат представени в понеделник във Вьорт, Бавария. Става въпрос за тестови превозни средства, които ще се движат по обществените пътища, съобщава Automobilwoche.
Главният изпълнителен директор на концерна Мартин Даум обяви, че първите тестови бройки трябва да излязат на пазара около 2025 г. През втората половина на десетилетието камионът с горивни клетки ще влезе в серийно производство. Той ще разполага с два водородни резервоара и ще предлага пробег от около 1000 километра.
Индустрията на тежкотоварния транспорт е под натиск в Европейския съюз (ЕС), тъй като трябва да постигне наложените екологични цели и стандарти. Новите модели ще трябва отделят средно с 15% по-малко въглероден диоксид през 2025 г., като намалението ще се разшири до 30% за 2030 г. Като база се приемат стойностите от 2019-20 г.
За всяко неизпълнение на целите и стандартите се предвиждат строи наказания.
По отношение на теглото, времето за зареждане и пробега от 1000 километра, водородният камион показва по-добри резултати спрямо електрическия аналог, изтъква техническият директор на Daimler Андреас Горбах. Той „може да бъде разумен вариант за нашите клиенти, най-вече при трудни транспортни операции на дълги разстояния, особено по отношение на общата цена на експлоатация“, добавя Горбах.
Daimler, Volvo и Traton искат да създадат и експлоатират поне 1700 високоефективни зарядни пункта до 2027 г. Батерията става все по-мощна, изтъква Андреас Камел, директор „Стратегически решения“ в Traton за алтернативните задвижвания. Недостатъците по отношение на полезния товар и времето за зареждане избледняват, но "ценовите предимства пред горивните клетки и дизела продължават да растат".
Фабрика за горивни клетки във Вайлхайм
За да подсигури своето производство, Daimler Truck планира да построи фабрика за горивни клетки съвместно с Volvo във Вайлхайм ан дер Тек, Швабия. Твърди се, че там ще работят 800 души. Съвместното предприятие Cellcentric е отговорно за този проект.
За прехода от двигатели с вътрешно горене към нови задвижвания Daimler Truck ще разчита на батерии и горивни клетки. До края на десетилетието се очаква търговските превозни средства с нулеви емисии да представляват до 60% от продажбите на компанията. Производителят е едно от водещите световни имена в индустрията и има повече от 100 хил. служители.
Daimler Truck участва в няколко партньорства за създаване на инфраструктура за зареждане на водородни превозни средства. Концернът подписа споразумение с енергийните гиганти BP, Shell и TotalEnergies за създаване на такива обекти.
преди 2 години Моите възражения против безполезните играчки на батерии, заблуждаващо наричани "автомобили", е че имат чувствително по-кратък преход, сравнено с истинските автомобили; че батерийките имат кратък полезен живот и смяната им е безумно скъпа; и че се зареждат десетки, стотици пъти по-дълго от нормален автомобил. За излишно повишеното тегло дори няма да споменавам. Доколкото разбирам - тук всички тези проблеми ги няма? Това е чудесно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Според форумните петролни магнати , това е физически невъзможно , неизгодно , самоубийствено ... :))) ... Друго нещо са си пушлявещите печки ... Нещо като да сравняваш МиГ29 и Ф16блок72 ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар