fallback

Двама опитни мениджъри напуснаха VW преди дебюта на ID.4 в САЩ

Мат Рена и Дъстин Краус, бивши служители на Tesla, които отговарят за електрическата мобилност на VW за САЩ, са привлечени съответно в Nuro и Redwood

11:06 | 27.06.22 г.

Докато Volkswagen се готви да стартира търговското производство на компактния електрически кросоувър ID.4 в САЩ, двама опитни мениджъри, които помогнаха на германската автомобилна група да се насочи към електрическата мобилност в Америка, напуснаха компанията, привлечени от високотехнологични стартъпи, съобщава Automotive News.

36-годишният Мат Рена, вече бивш вицепрезидент на VW Group of America за електрическата мобилност, от март е ръководител на хардуера на компанията за автономни превозни средства за доставка Nuro, според профила му в LinkedIn. 

Напускането на Рена беше последвано от това на 37-годишния Дъстин Краус, който работи като директор на електрическата мобилност във VW Group of America. Краус вече е старши директор за автомобилните партньорства в стартъпа за рециклиране на батерии Redwood Materials, според информация в LinkedIn.

И Рена, и Краус са работили в миналото за Tesla, като взимат дейно участие в разработването и в пускането на пазара на Model 3. През 2018 г. те се присъединяват към VW of America, докато германската марка се подготвя за пускането на ID.4 в САЩ.

Рена споделя пред Automotive News, че престоят му във VW е оставил хубави спомени и си тръгва от компанията, запазвайки добри отношения. От своя страна Краус изтъква, че е напуснал VW „за възможност, която се случва само веднъж в живота“ -  да се присъедини към екипа на Redwood.

Оттеглянето на мениджърите се случва в критичен момент за германската марка и нейните големи амбиции за електрическата мобилност. Миналата седмица разширеният монтажен завод на компанията в Чатануга, Тенеси, изкара първия ID.4 за САЩ от своите производствени линии.

До момента дилърите в страната получават единствено внесени от Германия бройки на модела, който се изгражда в Цвикау.

Говорейки на 16 юни в кулоарите на Конгреса на Automotive News във Вашингтон, главният изпълнителен директор на VW of America Скот Кио заяви, че очаква наличността и инвентара на ID.4 да се повишат драстично в края на тази година и през 2023 г., тъй като производството в Тенеси се увеличава.

„Ще преминем от 1500 коли на месец [внос от Германия] на 7000 коли на месец [произведени в Чатануга] и в крайна сметка заводът ще може да произвежда 10 000 коли месечно“, изтъква Кио, добавяйки: „Така че отново ще съберем дилърите в Чатануга, някъде около септември/октомври, и ще задействаме системата за резервации“.

По думите му първите доставки на произведени в САЩ електромобили ID.4 за дилърите ще започнат през първото или второто тримесечие на 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:24 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още