Американската компания Uber Technologies Inc. проучва различни опции за своя индийски бизнес за споделено пътуване, включително продажба, но е преустановила дискусиите, след като оценките на технологичните стартъпи се сринаха, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Uber е започнала да проучва различни възможности за развитието на своя бизнес във втората по размер на населението държава в света, като компанията се е обърнала към няколко заинтересовани страни, след като призна, че звеното има ограничен потенциал за разширение на този пазар, споделят източниците, пожелали анонимност. Те добавят, че Uber разглежда опции като размяна на акции или дори изтегляне от пазара преди крахът на технологичните акции да промени тези планове.
Евентуална сделка с акции е била предпочитан вариант за компанията, тъй като това ще ѝ позволи да запази присъствие в Индия, добавят източниците.
Uber отхвърля подобни твърдения.
„Новината на Bloomberg е категорично невярна. Никога не сме проучвали излизане от Индия – нито за минута“, изтъква говорителят на компанията Ручика Томар в съобщение, изпратено по имейл. „Uber остава отдадена на Индия и продължава да наема хора „агресивно“, добавя говорителят.
Дара Косровшахи, главен изпълнителен директор на Uber, написа в Twitter: „Няма никаква истина в тази история – това не е проучвано, не е разглеждано, не са се водели дискусии на каквото и да било ниво“.
Uber и неговият индийски съперник Ola се борят да извлекат печалба на този бързорастящ, но чувствителен към цените пазар, където постоянният недостиг на шофьори притиска маржовете.
Продажбата на местното звено би следвало подобни сделки на Uber, които сключи с Didi Global Inc. в Китай и с Grab Holdings Ltd. в Югоизточна Азия, където американската компания отстъпи от тези пазари, но запази дял в доминиращите играчи, за да използва бъдещия растеж. Маневрите сложиха край на скъпоструващите войни за лидерство, водени със стимули за шофьорите и парични субсидии.
Uber отделя онези бизнеси, които губят пари, за да постигне целта си да бъде постоянно печеливша. През май компанията обяви положителна перспектива за печалбата, сигнализирайки, че планира да се възползва от силното търсене на услугата, без да компрометира маржовете, като се съсредоточи върху промените в продуктите, а не върху стимулите, за да се справи с недостига на водачи.
Индия и Япония са единствените големи азиатски пазари, на които все още действа Uber, чийто бизнес там рязко се сви след бурното ръководство на бившия шеф Травис Каланик. Базираната в Сан Франциско компания стартира услуги в Индия през 2013 г. и сега предлага превози в почти 100 града в цялата страна, показва нейният уебсайт.