Американският стартъп за електромобилни батерии Our Next Energy (ONE) интегрира своята батерия Gemini в напълно електрическия SUV BMW iX, което ще увеличи пробега на превозното средство, съобщава Automotive News Europe.
Разработчикът, основан през юли 2020 г., и германската автомобилна група подписаха споразумение за използване на технологията, която ще намали нуждата от скъпи и оскъдни метали като литий, никел и кобалт.
Те очакват да завършат прототипа на автомобила до края на годината и да демонстрират способността му да измине 965 км с едно зареждане на батерията.
BMW i Ventures, подразделението за рисков капитал на автомобилния производител, оглави кръга за финансиране на ONE в размер на 65 млн. долара миналия октомври.
Официалното споразумение между стартъпа и BMW, което беше обявено във вторник, сигнализира за продължаване на съвместната дейност между компаниите.
ONE работи с BMW за правилното насочване на технологията на пазара, заяви пред Automotive News Муджиб Иджаз, главен изпълнителен директор и основател на стартъпа.
През последните години популярността на елкетромобилите сред потребителите нарасна значително. Въпреки това основна пречка за по-широкото налагане на тази технологии остава пробегът. Подходът на ONE за решаване на този проблем е свързан с литиево-желязо фосфатна батерия и друга батерия, която увеличава допълнително пробега и е базирана на различна химия.
През декември технологията с две батерии, която ONE нарича Gemini, помогна на автомобил Tesla Model S да измине над 1200 км с едно зареждане.
Според Иджаз ONE проучва възможността за изграждане на фабрика за батерии в САЩ.
Въпреки че обикновено литиево-желязо-фосфатните батерии предлагат по-малък пробег, технологията набира популярност през последните месеци, тъй като цената на суровините при конкурентните технологии нараства значително.
Рискът от възпламеняване на батериите и термично разпадане на клетки, съдържащи никел и кобалт, допълнително тласкат автопроизводителите към по-устойчиви и безопасни решения, изтъква Иджаз.
По думите му никелът и кобалтът не са добри залози в дългосрочен план.
„Ние основахме компанията с тезата, че имаме нужда от преглед на веригата на доставки на суровини, защото не можете да ги копаете успешно и глобално при сегашната структура на разходите“, посочва Иджаз. „Ако ще увеличите този добив, за да го съобразите с темпа на налагане на електромобилите, ще имате нужда от стабилен набор от суровини, който няма да ви ограничава“, добавя той.