Разработчикът на електромобилни батерии Solid Power планира да започне да доставя твърдотелни клетки до края на годината за тестване на технологията на своите партньори от автомобилната индустрия, включително BMW и Ford, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Дъг Кембъл заяви, че Solid Power е изградила пилотна производствена линия, за да предостави мостри на автоконцерните, докато търси производствен партньор, който да започне пълномащабно търговско производство през 2026 г. SK Innovation, която изгражда заводи в САЩ съвместно с Ford.
„В дългосрочен план не се стремим да бъдем производител на клетки“, изтъква Кембъл.
Той посочва, че неговата компания разполага с пилотен производствен капацитет, за да предоставя прототипи на клетки на други производители.
Компанията, която излезе на борсата чрез сливане с дружеството със специално предназначение (SPAC) през 2021 г., привлече инвеститори като Hyundai и Samsung в допълнение към Ford и BMW.
Кембъл признава наличието на силна конкуренция в разработването на твърдотелни батерии сред „големите момчета – групи като Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai и CATL“.
„Ние сме в пространство сред много изявени и надеждни играчи“, добавя Кембъл.
Клетката на Solid Power разполага с твърд електролит на сулфидна основа – средата, през която литиевите йони преминават по време на зареждането и разреждането на батерията.
При батерийните клетки с твърди електролити има значително по-малък риск от възпламеняване, отколкото при тези с течен. Именно това ги прави особено привлекателни за автомобилната индустрия, която търси начини да ограничи риска при батериите.
Кембъл казва, че клетките на Solid Power, които в момента използват богати на силиций аноди и никел-кобалт-манганови катоди, имат потенциала да задържат повече енергия - като по този начин осигуряват на електрическите превозни средства по-дълъг пробег - и струват по-малко от конвенционалните литиево-йонни батерии.
Solid Power също така е проектирала своите твърдотелни клетки, за да бъдат съвместими с настоящите литиево-йонни производствени процеси.