fallback

Италианско лоби: Е-автомобилите не са единственият начин да се намалят емисиите

Според шефа на асоциацията ANFIA това може да се случи и чрез биогоривата и синтетичните горива

10:05 | 09.06.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Електрическите автомобили не са единственият ефективен начин да се намалят въглеродните емисии, идващи от автомобилната индустрия. На това мнение е ръководителят на италианското автомобилно лоби, цитиран от Ройтерс.

Други технологии могат да помогнат за декарбонизирането на индустрията, постигайки същите цели по емисиите, докато в същото време запазват работните позиции и ноу-хау в Италия, заяви Паоло Скудиери, председател на италианската автомобилна асоциация ANFIA.

“Имам предвид осезаемия принос, който биогоривата и синтетичните горива, както и водородът, могат да осигурят“, каза Скудиери, добавяйки, че автоиндустрията в Италия вече прави огромни инвестиции във водорода.

Биогоривата и синтетичните горива, наричани е-горива, се разработват, за да позволят използването на модифицирани версии на двигателите с вътрешно горене вместо пълно преминаване към електрически превозни средства.

Скудиери заяви, че изключителното фокусиране върху технологиите на електрическите автомобили, в момента доминирани от азиатски производители, ще изложи 73 хил. позиции на риск в Италия през следващите години, които няма да бъдат компенсирани с около 6000 нови работни места, за които се очаква да бъдат създадени от електрическата мобилност.

Той добави, че около 450 производители на автомобилни части в Италия от общо 2200 рискуват да излязат от бизнеса, тъй като все още не са започнали да пренасочват производството си към електрическите технологии.

Европейската комисия предлага 100% намаление на въглеродните емисии до 2035 г. за индустрията. Целта, която е част от по-голям пакет мерки по климатичните промени, подет миналата година, ще направи невъзможно продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в 27-членния блок.

Европейският парламент ще проведе дебат следващата седмица по редица климатични политики, включително план за ефективна забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Скудиери заяви, че сред различните политически групи в Европейския парламент няма някаква надделяваща позиция.

„Всеки един вот ще има значение и желанието ми е нашите евродепутати да гласуват, взимайки предвид интересите на страната“, каза още той.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:45 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още