Германската автомобилна група Volkswagen AG проучва възможността за изграждане на партньорство за доставка на компоненти за електромобили с индийския автомобилен производител Mahindra and Mahindra, съобщава Ройтерс.
Volkswagen и Mahindra в момента разискват обхвата на сътрудничеството и очакват да финализират споразумението за доставка до края на 2022 г.
Индийският концерн изгражда платформа за електрически превозни средства, наречена Born Electric, при която планира да използва компоненти като електрически двигатели, части за акумулаторната система и батерийни клетки, доставени от Volkswagen.
Обсъждането на подобни партньорски отношения между двете компании отразява обявената от индийското правителство подкрепа в размер на милиарди долари за развитие на местната електромобилна индустрия, докато страната търси начини да постигне своите цели за климата и ограничаването на емисиите на въглероден диоксид.
„Заедно с Mahindra искаме да допринесем значително за електрификацията на Индия“, изтъква Томас Шмал, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components.
Volkswagen разработи модулна, отворена платформа за превозни средства за електромобили, наречена MEB, която се използва за изграждане на автомобили за различните марки под шапката на групата, включително за Skoda и Audi. Това също така позволява на Volkswagen да се превърне в доставчик на електрически технологии и части за други конкурентни производители.
Раджеш Джеджурикар, главен изпълнителен директор на бизнесите за автомобили и селско стопанство в Mahindra, заяви че "развиващата се технология, иновациите и вертикалната интеграция при веригите на доставка" на Volkswagen ще осигурят рамка за разработване на електромобилна платформата за Mahindra, която ще бъде обявена скоро.
Миналата година правителството на Индия финализира програма за насърчаване на компаниите да произвеждат батерии за електромобили на местно ниво, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига на доставка за чист транспорт и съхранение на възобновяема енергия.
Производството на батерии в глобален план е доминирано от шепа азиатски компании, включително от Contemporary Amperex Technology (CATL), LG Energy Solutions и Panasonic, които също доставят продукция за индийските компании. Правителството на Индия иска да установи силно местно производство и планира да създаде общо 50 ГВтч капацитет за съхранение на енергия в рамките на пет години.