Американският производител на мотоциклети Harley-Davidson Inc. обяви, че ще спре сглобяването и доставката на продукти за две седмици с изключение на електрическите си модели поради нарушено снабдяване с части от доставчик, съобщава Ройтерс.
Компанията заяви, че доставчик от трета страна, който не е назован, има проблем с местен регулатор.
Към момента производството в двата завода на Harley в Уисконсин и Пенсилвания е спряно.
„Няма индикация как това се отразява на бизнеса или как влияе върху вече произведените бройки“, посочва Хайме Кац, старши анализатор в Morningstar.
Наскоро компанията разкри, че недостигът на полупроводници засяга производствените ѝ линии и че търси алтернативи на липсващите части. Harley също така отбеляза, че нейните доставчици биха могли потенциално да бъдат засегнати от промени в законовите или регулаторните изисквания.
Компанията започна да възлага на външни подизпълнители производството на мотоциклети за Европейския съюз (ЕС) през 2018 г. в отговор на митата, наложени от блока върху продуктите от стомана и алуминий, идващи от САЩ. През последните две години Harley разшири бизнес отношенията си с чуждестранни доставчици, за да овладее нарастващите вътрешни разходи за суровини.
Базираната в Милуоки компания отчете спад на печалбата за първото тримесечие през април, тъй като рентабилността беше притисната от по-високите разходи и недостига на полупроводници.
По-рано от Harley казаха, че проблемите във веригите на доставка свиват продажбите на мотоциклети в Северна Америка, тъй като производствените предизвикателства доведоха до по-ниски инвентарни нива при дилърите.
Подобно на някои автомобилни компании, Harley обяви в края на миналата година, че планира да листне своето звено за електрически мотоциклети чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC). Подразделението LiveWire ще се слее с AEA-Bridges Impact Corp., като обединената компания може да достигне оценка от около 1,77 млрд. долара, а LiveWire ще постигне нетни приходи от около 545 милиона долара чрез сделката.
Сделката със SPAC компанията бележи стратегическа промяна за Harley, който планираше да превърне отдела, разработващ новия електрически мотоциклет, в самостоятелен бизнес в рамките на групата, като част от плановете ѝ за повишаване на рентабилността.