Износът на германската автомобилна индустрия все повече започва да зависи от електрическите автомобили. С вътрешно производство от около 328 хил. автомобила, захранвани с батерии, през 2021 г. са били изнесени около 300 хил. електромобила на стойност 12,6 млрд. евро, съобщава Automobilwoche, позовавайки се на данни на германската статистическа служба.
Това е почти два пъти повече спрямо предходната година и над три пъти повече спрямо изнесените обеми на електрически коли през 2019 г.
Основните пазари за експортните доставки са Великобритания, САЩ и Норвегия. В същото време в Германия са внесени през миналата година 292 хил. електрически превозни средства на стойност 7,5 млрд. евро. Основните доставчици в случая са Франция, Словакия и САЩ.
Производството на електронни автомобили в Германия нараства бързо. През 2021 г. то расте с 86% на в сравнение с 2020 г. През същия период производството на конвенционални автомобили се свива с 23 на сто до около 2,2 млн. броя.
Според данни от Федералната служба за автомобилен транспорт в началото на тази година в Германия са регистрирани 618 хил. електрически автомобила. Това е точно два пъти повече от данните преди година.
През април 2022 г. регистрациите на нови автомобили в Германия се свиват с 22 процента до 180 264 броя. Продажбите на изцяло електрически автомобили се понижават с 6,9 процента до 22 175 броя, като пазарният дял на този вид превозни средства достига 12,3%. Регистрациите на плъгин хибриди се понижават с 20 на сто до 21 697 броя, с пазарен дял от 12 на сто.
Сред останалите компании, които успяват да увеличат продажбите си през април, изпълват Mitsubishi (+30%) и Kia (+27%). Търсенето на коли на Toyota нараства с 6,1%, докато продажбите на Porsche растат с 3,9 на сто.