Германската автомобилна марка Audi, част от групата на Volkswagen, спира производството на ключови модели в един от своите заводи в Германия поради недостиг на компоненти, причинен от продължаващите смущения във веригите на доставка, съобщава Automotive News Europe.
Производството на автомобилите A4, A5 и A8 в Некарсулм ще бъде спряно от 16 до 20 май, информира Audi.
Производствената пауза е свързана с продължаващата война в Украйна, недостига на полупроводници и коронавирусните блокади в Китай, добавя компанията. Според нея ситуацията с доставките „остава нестабилна и все още са възможни краткосрочни промени“.
Изграждането на моделите A6 и A7 в Некарсулм ще продължи по график, изтъква Audi. Това важи и за спортните автомобили R8 и E-Tron GT, които се произвеждат в завода „Бьолингер Хьофе“ в Хайлброн, посочва говорител на Audi.
Марката удължава периода на съкратено работно време за своите служители в Некарсулм и Инголщад до 31 май.
В средата на март Audi обяви, че няма да прави никакви прогнози за своето финансово представяне през годината по време на представянето на своя отчет.
„През март и април очакваме значителни проблеми при производството“, изтъква финансовият директор на марката Юрген Ритерсбергер, цитиран от Automobilwoche. Как това може да бъде наваксано през втората половина на годината и какви последици ще има войната върху световната икономика в момента не може да се предвиди, добавя той.
Една от основните причини за несигурността от страна на Audi е продължаващата война в Украйна, която нарушава доставките на произвеждани в страната кабели.
Украинските доставчици се опитват да продължат да работят. „Понякога това се случва в близост до някой бункер. Остава неясно до каква степен се случват нещата там“, изтъква главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман.
През 2021 г. компанията успява да произведе общо 1,57 млн. превозни средства, от които 169 000 са изцяло електрически коли. Делът на автомобилите на марката с алтернативно задвижване (хибриди и електромобили) достига 10,7% от общо произведените. 49% от тях представляват плъгин хибриди, докато останалите са изцяло електрически коли.