Френският автомобилен концерн Renault обяви, че двете бизнес звена, които ще се образуват в резултат на планираното разделяне на производството на електрически и конвенционални превозни средства, може да доведе до наемането на 10 хил. служители до 2023 г.
Автопроизводителят посочва, че в момента проучва възможността за създаване на две отделни звена, които да управляват дейността с автомобили с двигатели с вътрешно горене и с екологични превозни средства. Очаква се окончателният план да бъде представен тази есен, съобщава Ройтерс.
„Целта на тези стратегически проучвания е да се адаптира всяка технология, черпейки от силните страни и опита на групата на различните ѝ пазари и в рамките на Алианса“, заявява Renault.
Концернът повтори, че работните места, свързани с производството на електромобили, ще бъдат обединени във Франция, докато нейната работна сила за конвенционалните автомобили ще бъде разположена в чужбина.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео иска да продължи с реализирането на плановете си за разделяне на групата въпреки потенциално скъпо струващата несигурност относно нейните интереси в Русия, посочват източници, запознати с темата.
Опитвайки се да догони конкуренти като Tesla и Volkswagen на електромобилния пазар, френската група очерта своята нова стратегия през февруари, която цели да засили присъствието и в рамките на електрическата мобилност.
Няколко работни групи активно работят по създаването на две отделни правни структури с кодово име Ampere за електрическите коли и Horse за конвенционалните и хибридни активи, добавят източниците.
Renault се сблъска със значителни предизвикателства, свързани с руската инвазия в Украйна и наложените от Запада санкции на Москва. Концернът е най-силно изложеният западен автопроизводител на сътресенията в Украйна, като през март заяви, че ще преустанови дейността си в завода си в руската столица поради нарастващия натиск за прекратяване на бизнеса в страната. В края на април руската информационна агенция Интерфакс съобщи, че групата ще прехвърли мажоритарния си дял в автомобилния производител „АвтоВАЗ“ на руски научен институт за символичната сума от една рубла.