Японският автоконцерн Subaru Corp. планира да инвестира около 250 млрд. йени (1,9 млрд. долара) в производствен капацитет за електромобилни батерии през следващите 5 години и ще добави производствена линия за електрически коли в основната си фабрика в префектура Гунма, Япония, която трябва да бъде въведена в експлоатация през 2027 г. съобщава Bloomberg.
По-рано Nikkei публикува информация, че Subaru Планира да инвестира около 100 млрд. йени по този план.
„Получаваме много повече въпроси от търговците на дребно в САЩ относно електромобилите през последната година“, посочва главният изпълнителен директор на Subaru Томоми Накамура. „От решаващо значение е да разгледаме отблизо как се променят ценностите на потребителите“, добавя той.
Subaru, която реализира почти 70% от продажбите си в САЩ, цели да увеличи дела на електромобилите от глобалните си продажби до 40% през 2030 г. Автопроизводителят стартира резервациите за своя модел Solterra, неговият първи изцяло електрически SUV, разработен съвместно с Toyota Motor Corp. Според Накамура компанията планира да „използва алианса за изграждане на технологии и ноу-хау“.
Японските автомобилни производители изостават от своите международни конкуренти по отношение на тласъка към електрическата мобилност, като островната страна и трета по големина икономика в света може да се похвали само с дял на електромобилите от едва един процент от общите продажби.
Сега японските концерни се опитват да наваксат, като Honda Motor Co. планира да вложи 5 трлн. йени през следващите десет години за производството на по-чисти години, а Toyota инвестира 624 млн. долара за производство на компоненти за електромобили в Индия.
В същото време Subaru прогнозира оперативна печалба за настоящата фискална година от 200 млрд. йени, което е малко повече спрямо прогнозата на анализаторите за 196 млрд. йени.
Оперативната печалба на концерна за четвъртото тримесечие възлиза на 13,4 млрд. йени, в сравнение с 4,3 млрд. йени преди година, което обаче представлява спад спрямо отчетените през третото тримесечие 22,8 млрд. йени.
Автомобилният производител „вероятно ще се сблъска с рискове като нови огнища от Covid-19, съкращения на производството поради недостиг на части, по-високи разходи и последиците от войната Русия-Украйна“ през тази фискална година, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.