Японският автоконцерн Mitsubishi Motors ускорява възстановяването си през последното тримесечие на фискалната година, връщайки се към рентабилност на фона на подобрените продажби и благоприятните валутни курсове, пише Automotive News.
Компанията прогнозира стабилна оперативна печалба за новата фискална година, позовавайки се на продължаващата инерция на по-печелившата продуктова гама, въпреки нарастващите разходи около веригите на доставка.
През фискалното четвърто тримесечие, приключило на 31 март, Mitsubishi отчете оперативна печалба от 31,4 млрд. йени (257,6 млн. долара), спрямо оперативна загуба от 8,6 млрд. йени (70,6 млн. долара) година по-рано.
Mitsubishi отчете нетна печалба от 240,4 млн. долара за тримесечния период спрямо 560,3 млн. долара загуба за същото време на предходната фискална година.
Международните продажби на дребно нарастват с 8,7 на сто до 250 хил. автомобила през тримесечието, тъй като силното търсене в Северна Америка, Австралия и Югоизточна Азия компенсира спадовете в Япония и Европа.
Приходите се увеличават с 24% до 5,11 млрд. долара.
Продажбите на дребно в Северна Америка нараснаха до 40 хил. превозни средства през тримесечието от 38 хил. броя година преди това, тъй като Mitsubishi беше подкрепен от растящата популярност на преработения кросоувър Outlander.
Продажбите на Mitsubishi в Европа се свиха до 29 хил. броя от 33 хил. превозни средства за миналата година, докато тези в Япония спаднаха до 26 хил. броя от 30 хил. автомобила година по-рано.
За цялата фискална година, приключила на 31 март, Mitsubishi отчита оперативна печалба от 716,1 млн. долара.
Нетната печалба достига 607 млн. долара.
Международните годишни продажби на компанията нарастват със 17% до 937 хил. превозни средства.
Mitsubishi прогнозира за настоящата фискална година, че световните продажби ще останат стабилни на ниво около 938 хил. автомобила. Очаква се оперативната печалба да нарасне до 738,3 млн. долара, докато нетната печалба ще се понижи до около 615,2 млн. долара.
Нарастващите разходи за суровини, за закупуване на части, фабрични разходи и доставки ще продължат да оказват спирачен ефект за приходите, въпреки че продуктовият микс на концерна увеличава своята рентабилност.
Mitsubishi прогнозира, че продажбите в Северна Америка ще се увеличат с 6% до 166 хил. автомобила през тази фискална година. Продажбите в Европа, в същото време, ще се свият с 53 на сто до 56 хил. броя.