Нетната печалба на германския доставчик на автомобилни компоненти Continental AG се свива почти двойно през първото тримесечие спрямо резултата преди година на фона на поскъпващите суровини и увеличените разходи за логистика и енергия, съобщава Nasdaq.
Размерът на нетната печалба на Continental за първите три месеца на годината се понижава до 245 млн. евро от 448 млн. евро година по-рано. Автомобилното звено на концерна регистрира коригирана загуба преди лихви и данъци в размер на 165 млн. евро.
В същото време Continental потвърди своята прогноза за приходите и оперативната печалба за фискалната 2022 г., която беше ревизирана през април.
Консолидираните приходи от продажби на групата нарастват с 8,2% до 9,3 млрд. евро от 8,6 млрд. евро за тримесечието на 2021 г.
Коригираната оперативна печалба се свива с 39,8% до 439 млн. евро спрямо 728 млн. евро преди това. Маржът на печалбата достига 4,7%, което е значително по-малко от отчетените през същия период на 2021 г. 8,5%.
„Увеличаването на цените при доставките и логистиката ни засегна значително през първото тримесечие. Въпреки този съществен насрещен вятър постигнахме добър резултат при бизнеса с гуми”, изтъква главният изпълнителен директор на Continental Николай Зетцер.
Сега групата очаква консолидираните приходи от продажби за 2022 г. да достигнат 38,3-40,1 млрд. долара, а маржът на оперативната печалба – от 4,7 до 5,7%.
„Последното тримесечие беше помрачено от войната в Украйна и нейните значителни ефекти върху и без това високите цени на енергията и напрегнатите логистични вериги, както и стоковите пазари. Освен това мерките за ограничаване на пандемията от коронавирус, особено тези в Китай, оказаха неблагоприятен ефект върху икономическото развитие“, изтъква Зетцер. “С оглед на множеството предизвикателства ние предприехме различни стъпки, за да сведем до минимум въздействието върху печалбата“, добавя той.
Според Катя Дюрфелд, главен финансов директор на групата, коригираният свободен паричен поток през първото тримесечие е отрицателен, като това се дължи главно на по-високите разходи за доставки и натрупването на запаси. „За годината, като цяло, очакваме коригиран свободен паричен поток от около 0,6 млрд. евро до 1 млрд. евро“, посочи Дюрфелд,.