Tesla Inc. започва сервизна акция, засягаща около 130 хил. превозни средства в САЩ заради проблем с прегряване, което може да доведе до неизправност на централния сензорен дисплей, съобщава Ройтерс, цитирайки Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) на САЩ.
Акцията обхваща Модел S и X, произведени през 2021 г. и 2022 г., както и Model 3 и Y, сглобени през тази година.
Производителят на електрически превозни средства ще извърши безжична актуализация на софтуера, за да разреши проблема, добавя NHTSA.
Прегряването на процесора на информационно-развлекателната система може да попречи на централния дисплей да показва изображения от камерата за задно виждане, предупредителните светлини и друг вид информация.
Tesla посочва, че е запозната с този риск, добавяйки, че са подадени 59 гаранционни жалби от началото на годината, свързани с този проблем.
През април компанията трябваше да направи проверка на 48 хил. електромобила Model 3 Performance в САЩ заради проблем със скоростомера, който може да предизвика катастрофа.
През последните месеци Tesla се сблъска с редица сервизни акции заради камерите. През март компанията проверки 947 автомобила в САЩ заради проблеми с изображенията от камерата за задно виждане.
Концернът беше принуден да стартира акция през декември, касаеща 356 309 електрически коли Model 3, изградени 2017-2020 г., поради подобни проблеми.
Според NHTSA "кабелите на камерата за задно виждане може да бъдат повредени от отварянето и затварянето на капака на багажника, което може да навреди на картината от нея".