Германската автомобилна група Volkswagen е поела по труден път в опит да осъществи целта си да се превърне в най-големия производител на електромобили в света до 2025 г., като основният конкурент Tesla Inc. се оказва по-силен от очакваното, заяви главният изпълнителен директор на концерна Херберт Дийс, цитиран от Ройтерс.
„Това ще бъде напрегнато състезание, но ние няма да се откажем от него“, подчерта Дийс по време на конференцията на Financial Times „Бъдещето на автомобила 2022“. „Трябва да призная, че не очаквахме основният ни конкурент от САЩ да бъде толкова бърз и добре подготвен“, добавя той.
Миналата година Дийс беше силно разкритикуван за това, че редовно сравнява Volkswagen с Tesla и изтъква гъвкавостта и бързината на американската компания, за да окаже натиск върху установените структури на германския автомобилен производител.
По-рано тази година Tesla откри първата си европейска гигафабрика близо до Берлин, предизвиквайки Volkswagen на негова територия, както и другите традиционни германски концерни като BMW и Mercedes-Benz. Дийс заяви, че очаква разширяването на Тesla да бъде предизвикателство за плановете на VW.
Германецът все още вижда шанс неговата компания да успее да изпревари Tesla до средата на века като лидер при глобалните продажби на електромобили, позовавайки се на широката продуктова гама и редицата марки, които са под шапката на VW.
Поглеждайки към американския пазар, където VW цели да удвои своя дял до 10%, Дийс посочва, че планът на компанията предвижда изграждането на нов завод, както и обособяване на местно производство на батерии, но отхвърли твърдението, че подобен ход се дължи на силната експозиция на концерна спрямо Китай.
Германецът обърна внимание и на продуктовата гама на VW. Той визира ролята на планираните малки електромобили с размерите на Polo, които се очаква да се появят на пазара през 2025 г. под марките VW, Cupra и Skoda. Тези коли ще се предлагат на цена около 20 хил. евро.
В същото време Дийс изтъкна, че VW разполага с ново поколение батерии, при които разходите за производство продължават да намаляват.
„Търсенето е налице, маржът е налице, за да могат малките автомобили да бъдат рентабилни“, подчертава Дийс, цитиран от Autocar.